صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۵۱۶۹۲

در غزه می‌گذرد؟

ادامه حملات موشکی نیرو‌های مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی و درگیری صهیونیست‌ها با حزب‌الله در جبهه شمال در کنار استفاده مقاومت فلسطین از پهپاد‌های انتحاری از تحولات مهم دومین روز عملیات توفان الاقصی بود.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

مجاهدان مقاومت همچنان در چارچوب نبرد «توفان الاقصی» در درگیری شدید با اشغالگران اسرائیلی هستند و در محور‌های مختلف به نبرد ادامه می‌دهند و ضرباتی سخت و کاری به دشمن وارد می‌کنند. بنابر برخی گزارشها، رژیم اسرائیل دست به دامن قاهره شده و از مصر خواسته است برای توقف جنگ و عملیات توفان الاقصی میانجیگری کند.

ادامه حملات موشکی نیرو‌های مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی و درگیری صهیونیست‌ها با حزب‌الله در جبهه شمال در کنار استفاده مقاومت فلسطین از پهپاد‌های انتحاری از تحولات مهم دومین روز عملیات توفان الاقصی بود. در حالی که منابع خبری از حضور رزمندگان مقاومت در اراضی اشغالی و تداوم نبرد با صهیونیست‌ها خبر می‌دهند، رژیم صهیونیستی از افزایش تلفات خود به ۷۰۰ نفر خبر داد. شمار شهدای حملات صهیونیست‌ها به غزه نیز به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده است. بر این اساس رسانه‌های عبری از افزایش آمار کشته‌شدگان صهیونیست به ۷۰۰ نفر و افزایش زخمی‌شدگان به بیش از ۲۰۰۰ نفر خبر دادند. در همین حال سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد همچنان تعدادی از مبارزان حماس در داخل سرزمین‌های اشغالی حضور دارند و درگیری‌ها در برخی محور‌ها دنبال می‌شود. صوفا، کیبوتس و حولیت از جمله مناطقی هستند که درگیری‌ها شنبه شب در آن‌ها استمرار داشت.

نبرد به نزدیکی «بئرالسبع» رسید
رسانه‌های عبری روز گذشته اذعان کردند شهرک صهیونیستنشین ماجین در نزدیکی «بئرالسبع» شاهد درگیری‌های مسلحانه است. منابع صهیونیستی گزارش دادند درگیری‌ها در ۳ مرکز ناحل عوز، کیسوفیم و کفار عزه در مرز با غزه ادامه دارد. در همین حال سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: شهرک‌های اطراف نوار غزه در وضعیت خطرناکی به سر می‌برند و ما برای ادامه جنگ، ساکنان (صهیونیست) را تخلیه خواهیم کرد. نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی تا لحظه انتشار این گزارش اقدام به تخلیه کامل ۲۰ شهرک در مرز‌های نوار غزه کرده بودند.

۳۰۰ نیروی حماس همچنان در شهرک‌های اطراف غزه هستند
روزنامه هاآرتص گزارش کرد تعداد نیرو‌های حماس که شنبه صبح وارد شهرک‌های اطراف نوار غزه شده‌اند، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر بوده و همچنان در منطقه مخفی شده‌اند. این روزنامه از قول یکی از افسران پلیس رژیم صهیونیستی نوشت ده‌ها تن از نیرو‌های حماس هنوز در شهرک‌های اطراف نوار غزه فعال هستند.

نتانیاهو بند جنگ علیه نوار غزه را فعال کرد
در همین حال منابع خبری از تصمیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون اطلاع دولت و کابینه امنیتی و فعال کردن «بند جنگ» خبر دادند. شبکه عبریزبان کان اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اتخاذ تصمیمی جنجالی، اعضای دولت و کابینه امنیتی این رژیم را دور زد. کان در این باره اعلام کرد نتانیاهو بند جنگ را در قانون پایه رژیم صهیونیستی فعال کرده است. در همین راستا دفتر نتانیاهو اعلام کرد: شورای امنیتی اسرائیل رسماً با فعال کردن بند جنگ علیه نوار غزه موافقت کرد. نتانیاهو دیروز با حضور یوآو گالانت وزیر جنگ، هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش و تعدادی از وزرا و افسران رژیم صهیونیستی در مقر وزارت جنگ اوضاع امنیتی سرزمین‌های اشغالی را مورد ارزیابی قرار داد.

شلیک موشک‌های رهگیر در شمال فلسطین اشغالی
برخی منابع صهیونیستی می‌گویند سامانه‌های «پاتریوت» مستقر در شمال فلسطین اشغالی به سمت یک هدف، موشک‌های رهگیر شلیک کرده‌اند. رسانه‌های صهیونیستی بعدازظهر یکشنبه خبر دادند سامانه‌های پاتریوت مستقر در شمال فلسطین اشغالی به سمت هدف یا اهدافی، موشک‌های رهگیر شلیک کرده‌اند. منابع صهیونیستی مدعی شدند موشک‌ها به سمت یک پهپاد شلیک شد. به دنبال شلیک سامانه‌های پاتریوت، الجزیره به نقل از خبرنگار خود نوشت یک تانک اسرائیلی به حومه منطقه مرزی «الخریبه» در جنوب لبنان شلیک کرد. همزمان با این شلیک، پهپاد‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در بخش شرقی جنوب لبنان به پرواز درآمدند.

حزب‌الله: ۳ سایت اشغالگران را هدف قرار دادیم
صبح یکشنبه مواضع ارتش دشمن صهیونیستی در «رویسات العالم» و «رادار» در مزارع اشغالی شبعا در لبنان هدف قرار گرفت. حزب‌الله لبنان اعلام کرد ۳ مقر اشغالگران صهیونیست را در مزارع شبعای اشغالی لبنان هدف قرار داده است. به گزارش الجزیره، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گروه‌های شهید سردار حاج عماد مغنیه مقاومت اسلامی صبح امروز (دیروز یکشنبه) ۳ نقطه از مواضع اشغالگران صهیونیست در منطقه مزارع شبعای لبنان را هدف قرار دادند». این حزب افزود: «در راستای آزادسازی مناطق باقیمانده تحت اشغال لبنان و نیز همبستگی با مقاومت و ملت پیروز، مبارز و صبور فلسطین، سایت‌های الرادار و زبدین و رویسات العالم را با تعداد زیادی گلوله توپخانه و موشک‌های بالدار هدف قرار دادیم و این موشک‌ها به مواضع مورد نظر اصابت کرد». در راستای تنش به وجود آمده و باز شدن جبهه شمالی، خبرنگار النشره گزارش داد گلوله‌باران متقابل مواضع رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا و حومه شهرک‌های کفر شوبا، شبعا و مزارع بسطرا متوقف شده، زیرا گزارش شده مقر فرماندهی اشغالگران در مزارع شبعا آتش گرفته است.

به گفته خبرنگار النشره، سایت الرادار با ۶ گلوله توپخانه و سایت رویسات العالم با ۴ گلوله خمپاره هدف قرار داده شده است. در عین حال ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد با پهپاد به زیرساخت‌های حزب‌الله در مزارع شبعا حمله کرده است. رسانه‌های عبری در این باره گزارش دادند جبهه شمالی باز شد و گلوله‌های خمپاره به سمت سایت‌هایی در شمال شلیک شد. خبرنگار الجزیره نیز از شنیدن صدای انفجار در مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا در جنوب لبنان خبر داد. خبرنگار الجزیره همچنین تاکید کرد سایت رویسات العالم رژیم صهیونیستی در تپه‌های کفر شوبا با تعدادی گلوله هدف قرار گرفت. رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد گلوله‌های خمپاره از لبنان به سمت مواضع ارتش اسرائیل شلیک شد. رویترز هم به نقل از منابع امنیتی گزارش داد گلوله‌های شلیک شده از لبنان به یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا اصابت کرد.

جهاد اسلامی: به عمق رژیم صهیونیستی نزدیک شده‌ایم
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در غزه با اشاره به اینکه شکست رژیم صهیونیستی ممکن است، تأکید کرد مقاومت قادر به ادامه جنگ برای ماه‌های متمادی است. مصعب البریم بعدازظهر دیروز تأکید کرد عملیات توفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی همچنان ادامه خواهد داشت. البریم به شبکه خبری المیادین گفت: آنچه امروز رخ داد و مشارکت حزب‌الله را به فال نیک می‌گیریم و بر نقش محور مقاومت و تکمیل آن تأکید داریم. وی با بیان اینکه ما در آغاز جنگ قرار داریم و قادر به ادامه جنگ برای روز‌ها و ماه‌های طولانی هستیم، تأکید کرد: جنگ ادامه دارد و خونریزی اسرائیل ما را مجبور خواهد کرد دایره حملات را گسترش دهیم. این مقام جهاد اسلامی خاطر نشان کرد: به عمق رژیم صهیونیستی نزدیک می‌شویم.

آغاز تخلیه شهرک‌های صهیونیستنشین مجاور غزه
سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اذعان کرد اوضاع در شهرک‌های مجاور غزه وخیم است و به همین دلیل هم‌اکنون شهرک‌های اوریم، بئیری، ناحل عوز، نتیف هعسراه و زیکیم بنا به ارزیابی عملیاتی از وضعیت حاکم در حال تخلیه است. از صهیونیست‌ها نیز خواسته شده سریعاً خانه‌های اشغالی خود را در این مناطق تخلیه کنند و بنا به گفته سخنگوی ارتش، شهرک‌های دیگری در نوبت تخلیه هستند.

بمباران شدید غزه
رژیم صهیونیستی طی ۲ شب گذشته با ادامه حملات هوایی بسیاری از منازل مسکونی در نوار غزه از جمله برخی منازل منتسب به رهبران مقاومت فلسطین را هدف حملات هوایی قرار داد. از جمله این منازل، ساختمانی ۱۴ طبقه بود که در نتیجه شدت حملات رژیم صهیونیستی به صورت کامل منهدم شد. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ۳۵ بار منطقه تله قلیبو و بیت حانون در شمال نوار غزه را بمباران کردند.
خبرگزاری شهاب هم از حملات جنگنده‌های متجاوز به منطقه السلاطین بیت لاهیا در شمال نوار غزه خبر داد. خبرگزاری شهاب گزارش داد پیکر‌های ۷ شهید از جمله ۵ کودک از ویرانه‌های منزل خانواده ابورکاب در منطقه الزوایده در مرکز نوار غزه بیرون کشیده شده است. این در حالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنان به طور وحشیانه مناطق مسکونی غزه را بمباران می‌کنند و در تازه‌ترین جنایت، منطقه النصیرات را بمباران کردند که طی آن یک مادر و کودک به شهادت رسیدند.

سخنگوی گردان‌های قسام: عملیات پشتیبانی رزمندگان را در چندین محور انجام دادیم
سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد فرماندهی قسام توانست برخی نیروهایش را در مناطق نبرد جایگزین و عملیات پشتیبانی جدید را در چندین محور اجرا کند. وی افزود: همچنان به توفان الاقصی ادامه خواهیم داد. امروز برای کمک به نیرو‌های مجاهد خود در سدیروت، این شهرک را با ۱۰۰ موشک هدف قرار دادیم. عموم ملت فلسطین را به مشارکت در این نبرد که در تاریخ ماندگار خواهد شد، دعوت کرد.

کشته شدن ۱۵ صهیونیست در عسقلان
کانال ۱۳ تلویزیون عبری اذعان کرد رزمندگان حماس موفق شدند به نزدیکی شهرک مفکیعیم برسند که در نزدیکی شهر عسقلان قرار دارد. به گزارش این رسانه اسرائیلی، رزمندگان فلسطینی توانستند یک خودرو را به غنیمت بگیرند. بر اساس این گزارش، رزمندگان مقاومت به سمت نظامیان صهیونیست در نزدیکی عسقلان تیراندازی کرده و سپس با سوار شدن بر یک خودروی اسرائیلی به سمت شمال حرکت کردند. همچنین گردان‌های قسام، تصاویری از کنترل بر پایگاه نظامی «رعیم» مقر فرماندهی لشکر غزه ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرد. روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت نیز از تبادل آتش بین نیرو‌ها و مبارزان فلسطینی در شهرک «بئیری» و نزدیک شهرک «زیکیم» خبر داد. همچنین گردان‌های قسام اعلام کرد رزمندگانش این ماموریت را انجام داده و بعد هم به سلامت به نوار غزه بازگشتند. این در حالی است که رسانه عبری گزارش داد سرهنگ سهار مخلوف، فرمانده گردان ۴۸۱ ارتباطات در جریان درگیری با گردان‌های قسام در مقر لشکر غزه در پایگاه نظامی رعیم کشته شد. همچنین ۱۵ صهیونیست بر اثر تیراندازی فلسطینیان به منطقه‌ای در جنوب شهر عسقلان کشته شدند.

شلیک ۱۰۰ راکت مقاومت به سدیروت
گردان‌های شهید عزالدین قسام همچنین روز گذشته در پاسخ به بمباران گسترده منازل مسکونی غزه، شهرک صهیونیست نشین سدیروت را بار دیگر با شلیک ۱۰۰ موشک هدف قرار داد.

عملیات یگان پهپادی قسام با ۳۵ پهپاد انتحاری
یگان پهپادی گردان‌های قسام از به کارگیری ۳۵ پهپاد انتحاری از نوع الزواری در تمام محور‌های نبرد توفان الاقصی خبر داد. گردان‌های ناصر صلاح‌الدین نیز از ارسال پهپاد‌های انتحاری به سمت مواضع اشغالگران برای ضربه زدن به آن‌ها خبر داده است. همچنین مقاومت فلسطین توانست یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق بیت حانون در شمال نوار غزه سرنگون کند. از سویی گردان‌های قسام صحنه‌هایی از پرتاب تعدادی پهپاد انتحاری به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی را منتشر کرد. همچنین تصاویری از حملات پهپادی به مواضع رژیم صهیونیستی در جریان نبرد توفان الاقصی منتشر شده است.

سخنگوی حماس: نبرد ادامه خواهد یافت
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر ادامه نبرد توفان الاقصی و پاسخ قاطع به جنایات مستمر اشغالگران قدس تاکید کرد. حازم قاسم گفت: جنایات اشغالگران هرگز اراده ملت فلسطین و مقاومت شجاع آن را نخواهد شکست، مقاومت شجاع به نبرد توفان الاقصی ادامه خواهد داد. قاسم تصریح کرد اشغالگران جنایتکار صهیونیست همچنان به ارتکاب جنایات خود در هدف قرار دادن منازل غیرنظامیان بی‌دفاع و ساختمان‌های مسکونی آن‌ها ادامه می‌دهند.

عملیات کماندو‌های دریایی قسام در سواحل عسقلان
گردان‌های قسام اعلام کرد: ۵ فروند قایق حامل تکاوران نیروی دریایی قسام در نخستین لحظات نبرد توفان الاقصی شرکت کردند. شاخه نظامی جنبش حماس، دیروز جزئیات عملیات موفقیت‌آمیز رزمندگان خود از یگان کماندویی نیروی دریایی این گروه در سواحل جنوب عسقلان را منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری شهاب، گردان‌های عزالدین القسام در بیانیه‌ای اعلام کرد ۵ قایق حامل نیرو‌های کماندوی دریایی، در لحظات نخست نبرد توفان الاقصی شرکت کرده و با کمک خداوند توانستند عملیات موفقیت‌آمیزی را در سواحل جنوب عسقلان انجام داده و چند منطقه را تحت کنترل درآورند. آن‌ها عملیات را با اقتدار پیش برده و آسیب‌های بسیاری را به دشمن وارد کردند. این گروه تاکید کرد نیرو‌های مقاومت چندین منطقه را تحت سیطره خود درآوردند، عملیات خود را با شایستگی مدیریت کردند و تعدادی از آن‌ها تاکنون در حال نبرد هستند.

حمله به گردشگران صهیونیست در مصر
رسانه‌های رژیم اسرائیل از کشته شدن ۶ تن از گردشگران این رژیم در مصر خبر دادند که گفته می‌شود ۲ نفر با گلوله یک مامور پلیس مصر کشته شده‌اند. شبکه کان رژیم اسرائیل گزارش داد شماری از گردشگران صهیونیست در شبه‌جزیره سینا هدف قرار گرفته‌اند. روز شنبه رژیم اسرائیل با آغاز عملیات توفان الاقصی، از بیش از ۳ هزار صهیونیست که برای گردش و تفریح به شبه‌جزیره سینا رفته بودند، خواست از این منطقه خارج شوند. در این باره روزنامه اسرائیل هیوم تایید کرد ۶ نفر از صهیونیست‌ها در مصر کشته شده‌اند که برای گردشگری به این کشور رفته بودند. کانال تلویزیونی ۱۲ رژیم اسرائیل هم به نقل از منبعی امنیتی در مصر گفت ۲ نفر از این صهیونیست‌ها در اسکندریه مصر با گلوله پلیس این کشور کشته شده‌اند. خردادماه نیز محمد صلاح، نظامی مصری با در دست گرفتن یک سلاح کلاشنیکف به همراه ۶ خشاب فشنگ، از دل موانع مرزی رژیم صهیونیستی با فلسطین اشغالی در شمال شبه‌جزیره سینا گذشت و در ۲ کمین مختلف مجموع‌های از نظامیان اسرائیلی را غافلگیر کرد و هدف قرار داد و ۳ نفر از آن‌ها را به هلاکت رساند.

اعلام آماده‌باش در تمام سفارتخانه‌های اسرائیل
وزارت خارجه اسرائیل بعد از تحولات مصر که منجر به کشته شدن چند صهیونیست در مصر شد، از همه سفارتخانه‌های خود در سراسر جهان خواست آماده باشند. شنبه شب کارکنان سفارت این رژیم در اردن، سفارت را تخلیه کردند و راهی تل‌آویو شدند. این اقدام در پی حمله به گردشگران این رژیم در مصر انجام شده است.

لغو ۳۰۰ پرواز فرودگاه «بنگوریون»
همچنین شبکه الجزیره از لغو حدود ۳۰۰ پرواز فرودگاه بنگوریون تل‌آویو در پی اوضاع بحرانی و متشنج رژیم صهیونیستی و ناکامی ارتش این رژیم در برابر رزمندگان مقاومت فلسطین و ادامه عملیات توفان الاقصی خبر داد. روزنامه هاآرتص در گزارشی از فرار گسترده صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی خبر داد و به نقل از یکی از این افراد افزود: بعد از ساعت‌ها پنهان شدن در پناهگاه، بلیت نخستین پرواز را گرفتیم، خیلی وحشت‌زده شدیم.

انتشار اسامی افسران به هلاکت رسیده رژیم صهیونیستی
ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه اسامی تعدادی از فرماندهان گردان‌ها و یگان‌های خود را که به ضرب گلوله فلسطینی‌ها در شهرک‌های صهیونیستنشین اطراف نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند منتشر کرد. رادیو ارتش با رفع سانسور نظامی خود درباره این خبر اعلام کرد از جمله کشته‌شدگان میتوان به فرمانده تیپ ناحال، فرمانده گردان ارتباطات، جانشین فرمانده یگان ماجلان و تعدادی دیگر از مقامات فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل اشاره کرد. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد ارتش اسرائیل اسامی ۲۶ افسر و فرمانده اسرائیلی را که در عملیات روز شنبه گروه‌های مقاومت به هلاکت رسیده‌اند منتشر کرده است. اسامی این افراد به این شرح زیر است: سرهنگ یوناتان اشتاینبرگ ۴۲ ساله فرمانده تیپ ناحال، سرگرد ادیر عبودی ۲۳ ساله فرمانده دسته در فرماندهی جبهه داخلی، کاپیتان یوتام بن ۲۴ ساله فرمانده دسته در یگان چندمسؤولیتی، سروان اوفیر صهیونی ۲۱ ساله از میوکنعام عیلیت فرمانده بخش در یگان ۵۱، ستوان یکم ادیر بن سیمون ۲۰ ساله فرمانده بخش و افسر نظامی در جبهه داخلی اسرائیل، ستوان اور استو ۲۱ ساله از بئر السبع افسر لجستیک در گردان ۵۱، سرهنگ ساهر مخلوف ۳۶ ساله فرمانده گردان در مقر ارتباطات، استوار افیک روزنتال ۲۰ ساله از کفار مناحیم از یگان ماجلان، استوار یکم یانای کامینکا ۲۰ ساله فرمانده بخش در جبهه داخلی، ستوان أور موزیس ۲۲ ساله از اشدود، استوار عمری نیف فیرشتاین ۲۰ ساله از جفعتایم نظامی جبهه داخلی، گروهبان دفیر لیشا ۲۱ ساله نظامی گردان ۵۱، استوار عیدن الون لیفی ۱۹ ساله ساکن نیریت، استوار یوفال بن یعقوب ۲۱ ساله ساکن کفار مناحیم، نظامی گردان ۷۷ گروهبان غی بیزک ۱۹ ساله ساکن جفعتایم، نظامی گردان ۵۱ نیریا اهارون نیغری ۱۸ ساله ساکن تلمون عضو فرماندهی جبهه داخلی، نعمه بونی ۱۹ ساله ساکن العفوله از گردان ۷۷، ستوان یفتاح یبتس ۲۳ ساله ساکن رمات هشارون افسر یگان ماجلان، استوار عیدو هاروش ساکن متسبیه رامون نظامی گردان ۷۷، ستوان دوم یوآف مالیف ۱۹ ساله ساکن کریات اونو افسر گردان ۷۷، گروهبان ناثانیال یونغ ۲۰ ساله ساکن تلآویو نظامی گردان ۱۳، سرگرد تشین بوخریس ۲۶ ساله ساکن أشدود جانشین فرمانده یگان ماجلان، کاپیتان اور یوسف ران ۲۹ ساله ساکن ایتامار فرمانده یگان دوفدفان، استوار عیدی جرومان ۱۹ ساله افسر جمعی گردان ۴۱۴، امیر فیشر ۲۲ ساله ساکن تل‌آویو افسر گردان دوفدفان و ستوان عیدو ادری ۲۴ ساله ساکن غیبتون افسر نیروی پیاده. رسانه‌های عبری زبان همچنین اذعان کردند دستکم ۲۴ نظامی زن واحد دیده‌بانی و رصد ارتش اسرائیل به اسارت گردان‌های قسام درآمده‌اند. روزنامه جروزالم پست نیز گزارش داده است برآورد‌ها نشان میدهد حدود ۷۵۰ اسرائیلی مفقود هستند. همچنین بنا بر اعلام رسانه‌های صهیونیستی در عملیات توفان الاقصی ۱۰۰ نفر از نیرو‌های صهیونیست به اسارت گرفته شده‌اند.

گاردین: حملات حماس شبیه یک «فیلم سورئال» است
در سراسر تل‌آویو و سرزمین‌های اشغالی، جوامع تقسیم شده در اوج ناباوری شاهد صحنه‌هایی از حمله بی‌سابقه حماس هستند؛ صحنه‌هایی که «درست مثل یک فیلم» رخ میدهد. روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: فیلم‌های منتشر شده از فلسطینی‌ها حاکی از فرو ریختن دیوار‌ها و حصار‌هایی است که طی ۱۶ سال گذشته ۲.۳ میلیون نفر را در نوار غزه محصور کرده بود و این فیلم‌ها که تا صبح امروز منتشر شده غیرقابل تصورند. در این میان فیلم‌های دیگری هم منتشر شده که نیرو‌های اسرائیلی را در محاصره و با دست‌وپای بسته نشان می‌دهد. گاردین در ادامه با توصیف حملات بی‌سابقه حماس علیه رژیم صهیونیستی و آنچه طی روز شنبه رخ داده، گفت اتفاقات روز شنبه برای همه «سورئال» بود. یک اسرائیلی به روزنامه هاآرتص گفت: «واکنش آهسته ارتش و پلیس، اسرائیلی‌ها را شوکه و عصبانی کرده است. ما سلاخی می‌شویم. ارتشی وجود ندارد. ساعتهاست التماس می‌کنیم».

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات