صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۵۵۰۸۴

اخبار

روزنامه «آفتاب یزد» با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی حسن روحانی به بهانه انتخابات خبرگان در اسفند امسال نوشت: «برخلاف آنچه برخی از اطرافیان روحانی اشاره می‌کنند، باید گفت که با علم به نظرسنجی‌های انجام شده، وی کماکان در جامعه چهره سیاسی محبوبی نیست. دلیل، کارنامه پرغلط دولت تدبیر و امید در چهار سال دوم است. همزمان با قدرت‌گیری ترامپ در آمریکا تقریبا تمام معادلات دولت حسن روحانی بر هم ریخت و همه داشته‌ها و اندوخته‌های دولت از بین رفت. انتظار جامعه آن بود که به مدد رأیی که داده‌اند، دولت و رئیس‌جمهور وقت مستقل‌تر و قدرتمندتر عمل نموده و گرفتار مصلحت‌ها نشود. ولی چنین نشد و محبوبیت حسن روحانی به حداقل ممکن رسید. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت همین امروز هم حسن روحانی در زمره چهره‌های سیاسی محبوب تلقی نمی‌شود.»
 
«منصور حقیقت‌پور» نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی که در رسانه از او به «فرد نزدیک به علی لاریجانی» نیز یاد می‌شود و در مقاطعی مشاور علی لاریجانی نیز بوده است، در پاسخ به این پرسش که اگر بخواهد لیست بدهد، مثلاً برای تهران 30 نفر در بین ثبت‌نامی‌ها دارد؟ گفت: «الآن بالقوه 500 تا 600 نفر از کاندیدای انتخابات مجلس در بین ثبت‌نامی‌ها که نماینده ادوار هستند که می‌توانند افراد مورد حمایت آقای لاریجانی باشند. یعنی آقای لاریجانی بخواهند، می‌توانند به اندازه دو مجلس لیست انتخاباتی بدهند. البته بستگی دارد باید ببینیم کدام‌یک از این عزیزان تأیید می‌شوند. بعضی از این آدم‌ها اگر تأیید صلاحیت شوند، رأی‌شان بالای 100 هزار است؛ یعنی اگر از این 500 نفر تعداد قابل‌توجهی بیایند، به رأی‌دهندگان اضافه خواهد شد.»
 
«جواد هروی» سخنگوی «حزب اعتدال و توسعه» گفت: «نوبخت به احتمال زیاد سرلیست این حزب برای انتخابات مجلس پیش‌رو از حوزه تهران خواهد بود؛ البته رصد اخبار انتخاباتی گواهی می‌دهند نیروهای موسوم به اعتدالی، در انتخابات مجلس در کسوت «کنش‌گر مستقل» ظاهر نخواهند شد و سرانجام اصلاح‌طلبان را به ائتلاف فرامی‌خوانند یا از سوی جریان عملگرا و غیر رادیکال جبهه اصلاحات، به ائتلاف فراخوانده خواهند شد.»
 
مدیر کل سیاسی وزارت کشور اعلام کرد: «فهرست‌های شبانه، غیرواقعی از بستر انتخابات حذف خواهد شد؛ چراکه طبق قانون، هر فهرست انتخاباتی ضمن ثبت در وزارت کشور، باید برای گنجاندن نام یک نامزد انتخاباتی به‌صورت کتبی اعلام موافقت کتبی فرد را أخذ کند. این قاعده‌مندی‌ها در فضای سیاسی کشور به عرصه مشارکت کمک خواهد کرد.» وی درباره میزان مشارکت نیز افزود: «فعلاً نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مشارکت در سطحِ دوره‌های قبل خواهد بود. اما این روند رو به رشد و افزایشی است؛ به‌جهت اینکه فضا انتخاباتی‌تر می‌شود و کاندیداها هرچه به زمان تبلیغات نزدیک می‌شوند، فعالیت‌شان را افزایش می‌دهند.»
 
«مهدی چمران» رئیس شورای ائتلاف تهران گفت: «شاید بین اصولگرایان به یک فهرست واحد نرسیم، البته می‌گویم شاید که امیدواریم برسیم، اما آن طرف، اصلاح‌طلبان تقریبا پیش‌بینی می‌شود که به یک لیست واحد خواهند رسید.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات