صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۵۵۶۹۵

توقیف شناور خارجی با ۲میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در خلیج‌ فارس

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از توقیف شناور خارجی حامل ۲میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در خلیج فارس محدوده بندر بوشهر خبر داد.

سردار حیدر هنریان مجرد ظهر امروز، یکشنبه، در جمع خبرنگاران در بوشهر یکی از مأموریت‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مبارزه با قاچاق سوخت در خلیج فارس دانست و اظهار داشت: سپاه در عرصه مقابله با سوخت قاچاق به‌صورت شبانه‌روزی شناورها را در خلیج فارس مورد رصد و پایش قرار می‌دهد.

وی از شناسایی یک کشتی خارجی حامل کالای قاچاق خبر داد و گفت: با اشراف کامل و رصد اطلاعاتی رزمندگان دریادل منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، صبح امروز یک شناور خارجی با پرچم یک کشور از اقیانوسیه با 2 میلیون لیتر سوخت گازوئیل قاچاق شناسایی شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: پس از شناسایی، این کشتی با حکم قضایی در 60مایلی ساحل بندر بوشهر توقیف شد و 14 خدمه خارجی آن که از 2 کشور آسیایی هستند، دستگیر شدند.

سردار هنریان مجرد از انجام مراحل قانونی و تحویل خدمه این شناور به مقام قضایی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: محموله سوخت قاچاق کشف‌شده با حکم قانون در حال تحویل به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر است.

وی با یادآوری اینکه این چندمین شناور توقیفی سوخت قاچاق در خلیج فارس است اضافه کرد: این شناور از زمان سوخت‌گیری در رصد اطلاعاتی قرار داشت و پس از ورود به محدوده عملیاتی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران توقیف شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: نیروی دریایی سپاه با به‌کارگیری ابزار‌های شناسایی به‌روز، تمام تحرکات را در خلیج فارس رصد و پایش می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات