صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۵۹۳۷۲

هوشمندی حماس مانع از تحقق توطئه های اسرائیل و آمریکا شده است

آمریکا با حمایت های گسترده و همه جانبه از اسرائیل وضعیت غزه را بسیار پیچیده کرده است به طوری که حتی افکار عمومی غرب و اساتید و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی نیز مبهوت مانده اند که سران آمریکا چگونه چشم بر این همه جنایت می بندند و از آن حمایت می کنند.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / مصیب نعیمی

در هفت ماه گذشته غزه صحنه بیداری و آگاهی مردم جهان نسبت به توطئه ها و نقشه های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است. تا پیش از این مردم دنیا باور داشتند آمریکایی ها تا حدی معتقد به حقوق بشر هستند اما جهان در طی شش ماه گذشته به این نتیجه رسیده که اینچنین نیست، بلکه واقعیت های پشت صحنه متفاوت از حفظ ظاهری است که سران آمریکایی از خود به نمایش می گذارند.
در مسائل مرتبط با آتش بس حماس بسیار هوشمندانه عمل کرده است چرا که می داند آمریکا و اسرائیل اخلاق مدارانه رفتار نمی کنند و با دست بالایی که دارند و تاثیرگذاری بر مجامع بین المللی به راحتی زیر وعده های خود می زنند به این خاطر خواستار توافقی در حد و اندازه بین المللی با حضور و نظارت سایر کشورها هستند.

با اینکه حماس خواستار آتش بس دائمی شده است اما از آن سو صهیونیست‌ها ادعا دارند علی رغم پذیرش آتش بس در نقطه‌ای از غزه مستقر می‌شوند اما حماس و گروه‌های جهادی با درایت کامل این خواسته را نپذیرفته و مانع زیاده خواهی های اسرائیل شده اند.

مساله حائز اهمیت این است که آمریکا با حمایت های گسترده و همه جانبه از اسرائیل وضعیت غزه را بسیار پیچیده کرده است به طوری که حتی افکار عمومی غرب و اساتید و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی نیز مبهوت مانده اند که سران آمریکا چگونه چشم بر این همه جنایت می بندند و از آن حمایت می کنند.

با وجود اینکه وضعیت مسائل حول جنگ در غزه وارد فاز پیچیده ای شده است اما شاهد هستیم رژیم صهیونیستی که گمان می کرد در کوتاه مدت می تواند حماس را از صحنه غزه حذف کند و یکه تاز وپیشتاز غزه را تخریب و درباره آینده غزه تصمیم بگیرد اما یک به یک در اهداف خود ناکام مانده اند و مردم دنیا علیه آن یکصدا فریاد می زنند و امروز متوجه جنایت های اسرائیل شده اند، جنایت هایی که جمهوری اسلامی ایران سالهاست آن را بیان میکند تا دنیا در برابر اسرائیل بایستد و به غاصبان اجازه زورگویی ندهد.

تحمل این وضعیت بغرنج که تا کنون دستاوردی برای اسرائیل نداشته برای  صهیونیست‌ها بسیار سنگین است، هر چند مردم اسرائیل و ارتش و دولت اسرائیل نیز ظرفیت دیگری برای تداوم جنگ ندارند. فشارهای مالی و اقتصادی و نظامی و فشارهای خانواده های اسرای اسرائیلی دولت رژیم صهیونیستی را سرگردان و گیج کرده است به طوری که قادر به حل بحران هایی نیست که مدام افزایش می یابند.

 می توان پیش بینی کرد در صورتی که بحران یاد شده حل نشود و افکار عمومی بیش از پیش رو در روی سران خود در آمریکا و اروپا برای پایان جنگ در غزه بایستند آمریکایی ها راهکار کنارگذاشتن نتانیاهو را در دستور کار قرار دهند شاید به این بهانه بتوانند اندکی فضا را به نفع خود تلطیف و برخی سیاست ها را تغییر دهند.

آنچه دراین موضوع حائز اهمیت است آگاهی و بیداری مردم جهان نسبت به ساحت اشغالگر و ویران کننده رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم سفاک کودک کش است که از حقوق بشر دم می زنند اما تا کنون بیش از سی هزار انسان بیگناه را در غزه به خاک و خون کشیده و شهید کرده اند.
 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات