سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۶۰۸۲۱

زاکانی در نشست ستاد انتخاباتی: برای تداوم راه شهید رئیسی تکالیف سنگینی داریم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه ما برای تداوم راه شهید رئیسی تکالیف سنگینی داریم. البته سوابق، کارنامه و مواضع نامزدها در این باره برای مردم روشن است.

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین جلسه ستاد‌های استانی و اقشاری، اظهار کرد: همه ما برای تداوم راه شهید رئیسی تکالیف سنگینی داریم. البته سوابق، کارنامه و مواضع نامزد‌ها در این باره برای مردم روشن است.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم، تبدیل تهدید به فرصت است. به‌عنوان مثال شهرداری تهران در دوره قبل از ما، ابربدهکار بانکی بود و شهردار قبل در تلویزیون رسما گفت نمی‌توانم اداره کنم، چون بدهی سنگین داریم. ما به لطف خدا با تعامل درست با سیستم بانکی کشور، ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری را ابتدا با مذاکره و حذف جرایم حدود ۱۰ ساله، به ۸۱ همت کاهش دادیم و سپس نزدیک ۴۰٪ آن را تسویه کردیم و همان را پایه سرمایه گذاری بانک‌ها در پروژه‌های شهری کردیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: نکته دیگر اینکه برای همه ما نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، ضروری است نسبت به سوابق و عملکرد ۴۵ سال گذشته شفاف باشیم. هیچ‌یک از ما ۶ نفر نمی‌تواند طلبکار مردم باشد؛ همه ما به مردم بدهکاریم و باید پاسخگو باشیم.

زاکانی اظهار کرد: بنده نماینده بودم و یکی از آقایان نامزد‌های کنونی وزیر بهداشت بود. متوجه خطا در آزمون دستیاری شدم و درخواست اطلاعات کردم، پاسخ ناقص دادند و مجبور به تحقیق و تفحص شدیم. معلوم شد آن زمان سوالات آزمون دستیاری را نفری ۳۰ میلیون تومان فروخته بودند و ۲۱ نفر در دادگاه محکوم شدند، اما آقای وزیر یا بی‌اطلاع بود یا از یک بی‌عدالتی محض دفاع می‌کرد.

باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم
وی ادامه داد: باید کاری کرد که در زندگی مردم گشایش ایجاد شود لذا شخصی که می‌خواهد مسئولیت قوه مجریه را بر عهده بگیرد باید بتواند کار مردم را حل کند، باید معیشت، سلامت، رفاه و مسکن مردم حل شود بنابریان باید بدون حرف درمانی در عمل مشکل مردم را حل کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: یک ظرفیت بی نظیری در کشور برای حل مشکلات وجود دارد که می‌توان آن را به کار گرفت و راه حل آن این است که ما بفهمیم تهدیدات چیست و آن‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و سپس در نهایت آن‌ها را به زندگی مردم منتقل کنیم.

زاکانی بیان کرد: حوزه‌های مختلف کشور امروز می‌تواند با حداقل سرمایه حداکثر خروجی مثبت را داشته باشد، رئیس جمهور آینده باید در تمامی حوزه‌ها برنامه داشته باشد و بر موضوعات مختلف دارای برنامه باشد.

باید از تمامی فرصت‌ها برای حل مشکلات استفاده کنیم
وی اظهار کرد: کشور دارای شرایط پایدار است البته مشکلات وجود دارد که قابل حل است، تحریم وجود دارد، اما ابتدای رفع آن از توانمندی داخلی شکل می‌گیرد و لذا این کار عبثی است که بدون توانمندی داخلی مقابل دشمن گردن کج کنیم، زیرا دشمن از این طریق ٱثار تحریم را تشدید می‌کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: باید از تمامی فرصت‌های داخلی و خارجی برای حل مشکلات استفاده کنیم، ما به واسطه تکلیفی که برای خود احساس می‌کردیم وارد عرصه انتخابات شدیم و امیدواریم امتداد راه ما همچون شهیدان رجایی و رئیسی شود.

زاکانی در پایان بیان کرد: ما باید با رعایت احترام و به نحو احسن رقابت انتخاباتی را داشته باشیم تا الگوی شهید رئیسی ادامه‌دار باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات