صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۶۱۰۵۳

رشد معاملات تجارت الکترونیکی کشور در سال ۱۴۰۲

تجارت الکترونیکی کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به لحاظ ارزش ۷۴ درصد و‌ به لحاظ تعداد ۳۱ درصد رشد کرد. ارزش معاملات تجارت الکترونیکی در سال گذشته 3.188 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل ۷۴ درصد رشد داشته است.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی

تجارت الکترونیکی کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به لحاظ ارزش ۷۴ درصد و‌ به لحاظ تعداد ۳۱ درصد رشد کرد. ارزش معاملات تجارت الکترونیکی در سال گذشته 3.188 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل ۷۴ درصد رشد داشته است. ‌مبلغ هر خرید الکترونیکی در سال ۱۴۰۲ به طور میانگین ۸۱۵ هزار تومان برآورد شده که نسبت به سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.‌ تعداد‌ کل معاملات تجارت الکترونیکی حدود 3.9 میلیارد فقره بوده که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است. ارزش معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۴۰۲ حدود 1.119 ۱ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن ۷۱ درصد رشد داشته است.‌ تعداد معاملات الکترونیکی دولتی نیز در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۳۸ فقره بوده که نسبت به سال قبل ۴ درصد رشد داشته است. همچنین تعداد کل اینماد‌های فعال در پایان ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل به عدد 207.317  عدد رسیده که بر این اساس ۴۷ درصد رشد داشته است.‌ صدور اینماد بدون‌ ستاره برای کسب و کارهای خرد از آذر سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۲ به37.311 عدد رسیده است. ۸۷ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی بیشتر از تامین مالی شخصی برای توسعه کسب و کار استفاده می‌کنند. 
۶۳ درصد واحدهای تجارت الکترونیکی بهره‌مندی از خدمات شرکت ملی پست را به عنوان بیشترین روش ارسال کالای خود انتخاب کرده‌اند. همچنین ۴۲ درصد از صاحبان واحدهای تجارت الکترونیکی دارای اینماد، در گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال قرار دارند. در بین استان‌ها تهران با37.858  اینماد صادرشده بالاترین تعداد اینماد را در سال ۱۴۰۲ دارد و بعد از آن اصفهان با 5.559 اینماد و خراسان رضوی با 5.532 اینماد قرار گرفته‌اند. ‌سهم بانوان از مالکیت واحدهای تجارت الکترونیکی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۵ درصد بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به میزان ‌۳ درصد رشد داشته است که نشان‌دهنده سهم بانوان در راه‌اندازی واحدهای تجارت الکترونیکی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات