تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۶۲۹۸۲
سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

خطرناک‌ترین اقدام تل‌آویو از زمان تأسیس رژیم جعلی

مخالفت پارلمان رژیم صهیونیستی با تشکیل کشور فلسطین و واکنش آتی نیروهای مسلح یمن به تجاوز تل آویو علیه بندر الحدیده از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی با اکثریت آرا با طرح تشکیل کشور فلسطین مخالفت کردند. پارلمان رژیم صهیونیستی این طرح ضد فلسطینی را با رأی موافق ۶۸ نماینده تصویب کرد. این در حالی است که چند کشور اروپایی به تازگی کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

خطرناک‌ترین اقدام تل‌آویو از زمان تأسیس رژیم جعلی

روزنامه رأی الیوم در خصوص فلسطین نوشت: مصوبه پارلمان رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۸ ژوئیه جاری مبنی بر مخالفت با تشکیل کشور فلسطین خطرناک‌ترین اقدام بعد از تأسیس این رژیم جعلی به شمار می‌رود. این مصوبه به خودی خود بسیار خطرناک است و ادعاهای رژیم صهیونیستی را مبنی بر اینکه این سرزمین به هیچ فلسطینی تعلق ندارد تأیید می‌کند. کرانه باختری برای رژیم صهیونیستی به مثابه قلب این رژیم به شمار می‌رود و قرار نیست کشور فلسطین در این منطقه ایجاد شود بلکه اگر فلسطینی‌ها قصد این کار را دارند باید به سراغ خاک اردن بروند! مواضع رقت بار کشورهای عربی و اسلامی و حمایت‌های بی قید و شرط آمریکا باعث تشدید این قلدری و گستاخی صهیونیست‌ها شده است. مصوبه پارلمان رژیم صهیونیستی در برابر تمام مصوبات سازمان ملل و اقدامات کشورهایی قد علم کرده که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند. این در حالی است که بهانه کشورهای عربی برای سازش با تل آویو تسریع روند تشکیل کشور فلسطین بود اما این مصوبه تمام توافقنامه‌های اسلو را زیر پا گذاشت.

خطرناک‌ترین اقدام تل‌آویو از زمان تأسیس رژیم جعلی

روزنامه القدس العربی در خصوص مقاومت فلسطین نوشت: بزرگترین مشکل پیش روی مقاومت فلسطین، قدرت دشمن و یا وحشی گری آن نیست بلکه تبانی‌های سیاسی است که برخی حاکمان منطقه بدون هیچ خجالتی علیه مقاومت فلسطین انجام می‌دهند. این اقدامات طی دوره اخیر شدت گرفته و شاهد آن هستیم که هیچ راهی برای حمایت شهروندان برخی کشورهای عربی از مقاومت فلسطین وجود ندارد به طوری که حتی نام بردن از فلسطین و برافراشتن پرچم فلسطین و پوشیدن چفیه فلسطینی در امارات و بحرین جرم تلقی می‌شود. کشورهای عربی تبانی کننده، به خوبی یاد گرفته‌اند چگونه بازی صدور بیانیه‌های توخالی برای حفظ آبروی خود و در عین حال اتخاذ مواضع کاملاً عکس را انجام دهند.

خطرناک‌ترین اقدام تل‌آویو از زمان تأسیس رژیم جعلی

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص جنگ با رژیم صهیونیستی نوشت: تمام مراکز پژوهشی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که ارتش این رژیم نمی‌تواند باعث عقب نشینی حزب الله شود. علاوه بر این تداوم جنگ فرسایشی در جبهه شمالی خطرات زیادی دارد و کلید توقف جنگ با حزب الله لبنان و انصارالله یمن حل و فصل مسأله غزه است. خروج ده‌ها هزار صهیونیست از شهرک‌های اشغالی و سرگردانی آنها، اوضاع وخیم اقتصادی در اراضی اشغالی و جایگاه منطقه‌ای و بین المللی تل آویو در کنار تحلیل رفتن توان ارتش این رژیم، باعث می‌شود مقامات صهیونیست نتوانند به سادگی برای جنگ افروزی علیه لبنان برنامه ریزی کنند.

خطرناک‌ترین اقدام تل‌آویو از زمان تأسیس رژیم جعلی

روزنامه سوری الثوره در خصوص این کشور نوشت: در طول سالیانی که سوریه با جنگ علیه تروریسم دست و پنجه نرم می‌کرد متأسفانه برخی کاسبان بحران از این اوضاع سو استفاده کردند. آنها دست کمی از عناصر گروهک‌های تروریستی در سوریه که از سوی اربابان جهانی خود حمایت می‌شدند ندارند بلکه در برخی مواضع نقش سیاه‌تری نسبت به آنها ایفا کردند.

کاسبان بحران و خون در سوریه با نفوذ در سیستم اقتصادی تلاش می‌کنند انتقام حمایت‌های اقشار مختلف مردم سوریه از ارتش این کشور را بگیرند. این افراد، خطر آتی برای سوریه بعد از شکست پروژه نظامی، رسانه‌ای و سیاسی کشورهای غربی به شمار می‌روند.

خطرناک‌ترین اقدام تل‌آویو از زمان تأسیس رژیم جعلی

روزنامه سوری الوطن در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: دشمن صهیونیستی اذعان کرده که آنچه طی ۹ ماه گذشته اتفاق افتاده یک جنگ فرسایشی برای تل آویو به شمار می‌رود. درگیری‌های ماه‌های گذشته باعث نابودی اقتصاد تل آویو و خدشه دار شدن توان بازدارندگی این رژیم در کنار جایگاه بین المللی آن شده است. کرانه باختری که تعداد زیادی شهرک‌های صهیونیست نشین را در خود دارد برای انجام حملات بزرگ‌تر علیه این شهرک‌ها آماده می‌شود البته تحرکات نیروهای مقاومت در این منطقه به دلیل حضور جاسوس‌های تل آویو بسیار سخت است.

خطرناک‌ترین اقدام تل‌آویو از زمان تأسیس رژیم جعلی

روزنامه یمنی المسیره در خصوص طوفان الاقصی نوشت: رژیم صهیونیستی نام واقعی شهرهای فلسطین را تغییر داده و فکر می‌کند با این اقدام می‌تواند تاریخ آنها را نیز تغییر دهد. یافا یکی از همین شهرهای فلسطین است که چهار هزار سال قبل از میلاد مسیح به وجود آمده است. زمانی که پهپاد یمنی به اسم یافا عملیات خود را از سمت یمن علیه اراضی اشغالی انجام داد این شهر نیز به جایگاه تاریخی خود بازگشت. این عملیات باعث شد تل آویو وارد بن بست سختی شده و شوک زده شود به همین دلیل اقدام به بمباران بندر الحدیده گرفت. رژیم صهیونیستی باید منتظر پیامدهای این تجاوز باشد چرا که پاسخ یمنی‌ها در راه است.

خطرناک‌ترین اقدام تل‌آویو از زمان تأسیس رژیم جعلی

روزنامه المراقب العراقی در خصوص آمریکا نوشت: نیروهای قسد در سوریه تحت حمایت آمریکا به تازگی برای تمام تروریست‌ها در زندان‌های خود عفو عمومی صادر کرده است. این اقدام یک حرکت خطرناک به شمار می‌رود که امنیت سوریه و عراق را تهدید کرده و نسبت به بازگشت گروهک‌های تروریست هشدار می‌دهد به ویژه آنکه کسانی که آزاد شده‌اند جزو سرکردگان دست اول گروهک‌های تروریستی به شمار می‌روند و ممکن است مجدداً تجدید قوا کرده و در مناطق مرزی استان‌های غربی عراق دست به عملیات بزنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات