بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۶۳۴۸۹

عطوان: ساعات رعب‌آور برای صهیونیست‌ها

تحلیلگر جهان عرب نوشت: ساعات آتی برای دشمن اسرائیلی رعب آور است، زیرا موشک‌ها و هدهدهای انتحاری به پرواز در خواهند آمد.

 «عبدالباری عطوان» نوشت: حمله انتقام جویانه محور مقاومت به رژیم اشغالگر و وارد کردن ضربات به عمق این رژیم حتمی و در هر لحظه ممکن است که رخ دهد، در حال حاضر برخی سئوالات مطرح است که بارزترین آنها این است که این حمله دو، سه یا پنجگانه خواهد بود و اهدافی که موشکهای و پهپادهای انتحاری به سمت آن شلیک خواهند شد کدام هستند؟ اهداف فقط نظامی یا نظامی و غیرنظامی با هم هستند؟

وی افزود: آنانی که همیشه توان محور مقاومت به ویژه ایران را در واکنش نشان دادن، مورد تردید قرار می‌دادند، کجایند؟ آنها از دیده ها محو شده‌اند. اسرائیل که به جنگ‌های خونین و سرویس اطلاعاتی خود در طراحی و اجرای ترور نمادهای مقاومت می‌نازید، در حال حاضر در وحشت انتظار حمله ای به سر می‌برد که بسیار دردناک و بی سابقه از حیث نتایج آن خواهد بود.

عطوان ادامه داد: همه شواهد دال بر این است که این واکنش جمعی و از پنج جبهه خواهد بود؛ ایران جبهه اول و اصلی است. رژیم اشغالگر بزرگترین اشتباهش را هنگامی مرتکب شد که اسماعیل هنیه را در قلب تهران عامدانه هدف قرار داد و حاکمیت و امنیت ایران را نقض کرد. زورگویی اسرائیل این رژیم را در نبرد سرنوشت ساز موجودیتی قرار داد. نتانیاهو و دارو دسته او اشتباه سرنوشت سازی در برآورد خود کردند و گمان بردند که محور مقاومت این اهانت ها را هضم خواهد کرد و واکنشی نشان نخواهد داد و اینکه واکنش آن محدود و بدون تلفات مشابه عملیات وعده صادق خواهد بود؛ عملیاتی که به مثابه پیام هشدار بود نه بیشتر و نه کمتر.

این تحلیلگر اضافه کرد: ما از اهدافی که در حملات احتمالی در عمق سرزمین های اشغالی هدف قرار می گیرند، اطلاعی نداریم؛ اما آنچه می‌توان از لابلای بیانیه ها و اظهارنظرهای رهبران محور مقاومت درباره شهادت «اسماعیل هنیه» در تهران و «فواد شکر» در ضاحیه بیروت استنباط کرد، عبارتند از؛

اول، جلسه فوق العاده پارلمان ایران با حضور فرمانده قدس سپاه پاسداران برای بررسی چگونگی واکنش به ترور هنیه در اراضی خود که چه بسا به جنگ گسترده با رژیم صهیونیستی و آمریکا بیانجامد.

دوم، هنگامی که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله می‌گوید که اسرائیل همه خطوط قرمز را با ترور فواد شکر زیرپا گذاشته و فعلا کمی شاد باشد که پس از آن بسیار گریه خواهد کرد، این اظهارنظر اولین بار از نوع خود و گواهی دهنده این است که اهداف غیرنظامی مانند فرودگاه ها و بنادر(حیفا و اشدود) و نیروگاه های برق و تاسیسات آب به عنوان بارزترین زیرساخت ها در فهرست واکنش آتی و قریب الوقوع باشد.

سوم، عملیات شهادت طلبانه در قلب تل آویو و کشته شدن دو صهیونیست چه بسا سرآغاز پیوستن اعراب اراضی ۴۸ به طوفان الاقصی و وحدت میادین دوشادوش غزه و کرانه باختری باشد.

چهارم، واکنش یمن به حمله اسرائیل به الحدیده به سبب آماده شدن کامل به تعویق افتاده و بعید نمی‌دانیم که بسیار گسترده باشد و موشک‌های بالستیک با سرجنگی ۵۰۰ کیلوگرمی با برد ۲۵۰۰ کیلومتر در کنار پهپادهای بسیار سریع تر و با توان ویرانگری بالاتر به کار گرفته شود که تاکنون به میدان نیامده‌اند.

پنجم، به طور حتم مقاومت غزه و گردان‌های آن در انتقام جمعی مشارکت خواهند داشت. زمین زیرپای اسرائیلی‌ها به لرزه درخواهد آمد.

ششم،گردان های مقاومت اسلامی عراق را نباید از قلم انداخت که نقش مستقیم در واکنش جمعی احتمالی خواهند داشت. این گردان‌ها که پایگاه‌های آمریکا را در عراق و سوریه هدف قرار داده و موشک به بنادر ام الرشراش (ایلات) و حیفا و اشدود شلیک کرده اند، دست بسته و تماشاچی نخواهند بود و بعید نمی‌دانیم که آنها به شکل مستقیم وارد عمل شده و به مرز اردن برای رسیدن به رژیم اشغالگر حمله ور شوند.

این تحلیلگر بیان کرد: ساعات آتی برای دشمن اسرائیلی رعب آور است، زیرا موشک‌ها و هدهدهای انتحاری به پرواز درمی‌آیند و محور مقاومت از نقش پشتیبان به نبرد مسقیم در طوفان الاقصی روی خواهد آورد تا زمینه ساز آزادی فلسطین باشد. اعزام ناوهای آمریکایی محور مقاومت را نمی‌ترساند و طرح‌های انتقام جویانه آن را متوقف نمی‌کند ، امیدواریم که ایران و کشورهای محور مقاومت و بازوهایش از میانجی گران عربی که با ریموت آمریکا به حرکت درآمده‌اند، برحذر باشند. اسرائیل و آمریکا باید تاوان دهند، اولی به خاطر نسل کشی و خونریزی در فلسطین، لبنان و یمن و دومی به خاطر چراغ سبز نشان دادن و حمایت کاملش. تیک تاک ساعت در حال نواخته شدن است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات