صبح صادق >>  صفحه آخر >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۶۶۱۵۹

دوست معجزه‌گر

پایگاه بصیرت / هدی اسماعیلی

یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌هایی که بسیاری از ما داریم، ناتوانی در تجزیه و تحلیل مسائل گوناگون است. این موضوع، نه تنها موجب می‌شود که نتوانیم انتخاب‌های درستی داشته باشیم؛ بلکه انتخاب‌ها و گزینه‌های خوبی را هم که در دسترس‌مان قرار می‌گیرد، به راحتی از دست می‎دهیم. یکی از راه‎های چاره این مشکل، دوستی با کتاب و تداوم مطالعه است.

کتابخوانی شما را مجبور به فکر کردن می‌کند و تفکر کردن موجب قوی‌تر شدن مغز شما خواهد شد. ذهنی که با کتاب‌ها پرورش یافته، به‌سادگی هر چیزی را نمی‌پذیرد و قبول نمی‌کند؛ این ویژگی کمک می‌کند تا انتخاب‌های بهتری داشته باشید و تصمیم‎های بهتری بگیرید.

 روان‌شناسان می‎گویند، مطالعه به افراد کمک می‌کند تا مهارت‌های شناختی و تحلیلی خود را توسعه دهند؛ همچنین عملکرد و بهره‌وری‎شان را بهبود ببخشند. تحقیقات نشان می‌دهد، سالمندانی که به‌شکل منظم مطالعه می‌کنند، می‌توانند خطر ابتلا به آلزایمر را دو و نیم برابر در مقایسه با افراد کتاب نخوان کاهش دهند. مطالعه کتاب می‌تواند تأثیرات مثبتی بر سلامت و تندرستی افراد داشته باشد. خواندن کتاب می‌تواند استرس را کاهش دهد، مغز را تحریک کند، حافظه را تقویت کند، از زوال شناختی جلوگیری کند، افسردگی را کاهش و طول عمر را افزایش دهد.

مطالعات نشان می‌دهد، شش دقیقه مطالعه در طول روز می‌تواند سطح استرس را کاهش دهد، بنابراین افرادی که کتاب می‌خوانند در مقایسه با دیگران ۲۸ درصد کمتر به افسردگی مبتلا می‌شوند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات