تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۶۶۷۸۴

حزب‌الله «گستاخی» جدید BBC را محکوم کرد

حزب‌الله لبنان امروز دوشنبه، اقدام تیم رسانه‌ای بی‌بی‌سی در نقض حریم زمینی لبنان و ورود به یکی از روستاهای این کشور به همراه نظامیان اسرائیلی را به‌شدت محکوم کرد.

دفتر ارتباطات رسانه‌ای حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «BBC به جانبداری کورکورانه از قاتلان و جنایت‌کاران و توجیه بربریت صهیونیست‌ها علیه ملت‌های فلسطین و لبنان در تمامی تریبون‌ها و زبان‌ها بسنده نکرده و گستاخانه یک تیم رسانه‌ای را به یکی از روستاهای جنوبی با همراهی ارتش اشغالگر اعزام کرده است».

حزب‌الله لبنان در ادامه این اقدام را نقض حرمت و حاکمیت اراضی لبنان و قوانین این کشور دانست و آن را غیرقابل توجیه و مردود دانست و از وزارت اطلاع‌رسانی، شورای ملی رسانه‌ها و دستگاه‌های امنیتی و قضایی ذی‌ربط خواست تا تدابیر قانونی لازم علیه BBC و تیم رسانه‌ای آن در لبنان اتخاذ کنند.همچنین از اتحادیه روزنامه‌نگاران و نویسندگان و رسانه‌های آزاد در جهان خواست تا اقدام این شبکه انگلیسی را محکوم کنند.

حمایت انگلیس از رژیم صهیونیستی تازگی ندارد و چند روز پیش بود وب‌سایت دی‌کلسیفاید یو.کِی از همکاری تیپ ۷۷ ارتش بریتانیا با اسرائیل در حوزه جنگ روانی و شناسایی محل اختفای فرماندهان مقاومت پرده برداری کرد.

بر اساس این گزارش، اسناد و فایل‌های محرمانه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد نهادهای اطلاعاتی و نظامی انگلیس با رژیم صهیونیستی مبادلات محرمانه‌ای داشته‌اند و در خصوص مشاوره‌های حوزه جنگ روانی و عملیات‌های غیر مرگ‌آور در رسانه، تیپ ۷۷ ارتش انگلیس با نیروهای دفاعی این رژیم (IDF) رسماً همکاری و تعامل داشته است؛ همین‌طور فعالیت‌های این واحد در ماه‌های اخیر در فضای مجازی شامل استفاده از ویدئوهای ساختگی و ایجاد حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای دفاع از کشتار اسرائیل در غزه نیز می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات