بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰  ، 
شناسه خبر : ۳۶۱۲۱۴
سفیر ایران در ریاض با ولیعهد عربستان سعودی دیدار و رایزنی کرد.

 علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در منطقه منا در مکه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار در مراسم سالانه استقبال بن سلمان از مقامات دولتی و شاهزادگان سعودی، شخصیت‌های اسلامی، مهمانان پادشاه این کشور، مهمانان مقامات دولتی و روسای هیات‌ها و دفاتر امور حج در قصر منا انجام شد.

عنایتی در این دیدار از خدمات رسانی به حجاج بیت الله الحرام و همچنین ابراز همدردی و اعزام هیات برای بزرگداشت شهدای خدمت از ولیعهد سعودی تشکر کرد.

پیشتر عنایتی در گفتگو با تسنیم در خصوص روابط دوجانبه ایران و عربستان گفت: ما در حوزه مناسبات دوجانبه پیشرفت‌های بسیار خوبی را داشتیم. هیئت‌های متعددی بین دو کشور تبادل شدند و هر یک از طرفین در اجلاس‌ها و نشست‌های طرف مقابل شرکت کرده و توانستند در حاشیه این دیدارها با مسئولان کشوری طرف مقابل هم ملاقات‌هایی را داشته باشند. به این ترتیب راه آمد و رفت بین دو کشور در قالب نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کاملا فراهم است و ما طی سال گذشته بیش از 20 هیئت بین طرفین تبادل شده است. 

وی افزود: شکل این تبادل، نشست‌های چندجانبه بوده ولی در حاشیه این نشست‌های چندجانبه دیدارهای دوجانبه‌ای هم صورت گرفت و آخرین آن ملاقات وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان با وزیر اقتصاد و برنامه ریزی عربستان بوده است. همچنین پروازهای عمره بین طرفین برقرار شده و عمره گزاران ما موفق شدند بعد از 9 سال به عمره مشرف بشوند. جای عمره گزاران ایرانی کاملا خالی بود و این روند از سر گرفته شد. به طور مشخص بعد از انجام عملیات حج، پروازهای عمره می‌تواند ادامه پیدا کند.