بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۶۶۳
برای اولین بار آمریکایی‌ها به این نظر رسیده‌اند که کامالا هریس نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد.

«نظرسنجی نشان می‌دهد که کامالا هریس به عنوان برنده احتمالی ۲۰۲۴ پیشتازی تازه‌ای کسب کرده است. نشریه نیوزویک در یک گزارش این خبر را منتشر کرد.

در شرایطی که ستاد انتخاباتی ترامپ تلاش کرده نتایج نظرسنجی‌های اخیر را زیر سوال ببرد، پیش افتادن هریس از رقیب جمهوری‌خواهش خبرساز شده است.

نیوزویک گزارش داد که برای اولین بار در نزدیک به یک سال، آمریکایی‌ها احتمال می‌دهند که نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق را شکست دهد.

بر اساس آخرین نظرسنجی مشترک اکونومیست و موسسه یوگاو، ۴۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی معتقدند که کامالا هریس معاون رئیس جمهور برنده احتمالی رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

این نظرسنجی بین چهارم تا ششم آگوست (۱۴ تا ۱۶ مرداد) از ۱۶۱۸ بزرگسال گرفته شده است. در این نظرسنجی، ۳۸ درصد گفتند که ترامپ پیروز خواهد شد.

به دنبال انصراف جو بایدن از انتخابات و جایگزینی رسمی هریس، او رسما به عنوان نامزد حزب دموکرات تعیین شد.

به نوشته نیوزویک، افزایش شانس هریس برای پیروزی در انتخابات ممکن است ناشی از «افزایش شور و شوق در میان دموکرات‌ها از زمان ورود او به رقابت باشد. این هفته، ۶۰ درصد از رای دهندگان دموکرات گفتند که در ماه نوامبر «بسیار یا به شدت مشتاق رای دادن» هستند، در حالی که ۵۸ جمهوری‌خواهان نیز همین را گفتند.