صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۴۵۲۲۵

ترامپ نیمی از راه انتخابات را طی می‌کند!

فعالیت‌های انتخاباتی ترامپ در حالی تشدید شده است که به واسطه اثبات نسبی اتهام وی مبنی بر صدور فرمان شورش در ماجرای حمله به کنگره آمریکا (ششم ژانویه ۲۰۲۱)، احتمال دارد برای همیشه از شرکت در انتخابات محروم شود.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا طی روز‌های اخیر کمپین‌های انتخاباتی مختلفی را در ایالاتی مانند آیووا و کارولینای جنوبی برگزار کرده است. فعالیت‌های انتخاباتی ترامپ در حالی تشدید شده است که به واسطه اثبات نسبی اتهام وی مبنی بر صدور فرمان شورش در ماجرای حمله به کنگره آمریکا (ششم ژانویه ۲۰۲۱)، احتمال دارد برای همیشه از شرکت در انتخابات محروم شود. با این حال، ترامپ قصد دارد از طریق وکلایش مانع از عملیاتی شدن این تصمیم دیوان عالی آمریکا و کنگره شود.

* پس از شکست جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره‌ای مجلس سنا که مترادف با شکست ترامپ تلقی شد، محبوبیت وی در نزد برخی رای‌دهندگان جمهوریخواه کاهش یافت. کار به جایی رسید که برخی چهره‌های سرشناس جمهوریخواه از پایان تاریخ مصرف سیاسی وی سخن می‌گفتند. از "دی سانتیس" فرماندار ایالت فلوریدا به عنوان اصلی‌ترین رقیب درون حزبی ترامپ یاد می‌شود، اما نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که با گذشت حدود چهار ماه از برگزاری انتخابات میاندوره‌ای، ترامپ بار دیگر موقعیت خود را در نزد جمهوریخواهان تقویت کرده است.

* نظرسنجی موسسه "امرسون" نشان می‌دهد که ترامپ ۵۵ درصد از آرای جمهوریخواهان را در رقابت‌های درون حزبی به خود اختصاص خواهد داد و در مقابل، دی سانتیس فرماندار فلوریدا قادر به کسب ۲۵ درصد از آرا خواهد بود. در ماه ژانویه، محبوبیت دی سانتیس در این نظرسنجی ۲۹ درصد برآورد شده بود، یعنی ۴ درصد بیشتر از وضعیت کنونی! در این نظرسنجی، ترامپ در میان جمهوریخواهانی که مدرک دبیرستان یا کمتر دارند، از حمایتی ۷۲ درصدی برخوردار است. همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد که اگر امروز رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا میان ترامپ و بایدن برگزار شود، وی (ترامپ) ۴۶ درصد و بایدن ۴۲ درصد از آرا را کسب خواهند کرد. از سوی دیگر، نظرسنجی "یوگاو"نشان می‌دهد که ترامپ توانسته است با اختلاف ۸ درصد گوی سبقت را از دی سانتیس در رقابت‌های درون حزبی جمهوریخواهان برباید. در این نظرسنجی، ترامپ توانسته است ۴۷ درصد از آرای جمهوریخواهان را در برابر ۳۹ درصد از کسانی که به فرماندار فلوریدا رای داده‌اند کسب کند. در نظرسنجی قبلی موسسه یوگاو که در ماه فوریه (حدود یکماه قبل) برگزار شده بود، دی سانتیس با اختلاف ۴ درصد از ترامپ پیشی گرفته بود.

* اما سوال اصلی اینجاست که آیا ترامپ در صورت برتری بر دی سانتیس یا دیگر نامزد‌های جمهوریخواه، قدرت جذب آرای جمهوریخواهان ناراضی را در سبد رای خود خواهد داشت؟!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات