صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۴۸۱۴۷

نگرانی سران حزب جمهوریخواه آمریکا از منازعات داخلی

بدون شک هر اندازه به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی نزدیک‌تر می‌شویم، منازعات درون حزبی جمهوریخواهان میان ترامپ، دی‌سانتیس و دیگر نامزد‌ها بر سر رقابت نهایی با جو بایدن بیشتر خواهد شد.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ حنیف غفاری

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif بدون شک هر اندازه به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی نزدیک‌تر می‌شویم، منازعات درون حزبی جمهوریخواهان میان ترامپ، دی‌سانتیس و دیگر نامزد‌ها بر سر رقابت نهایی با جو بایدن بیشتر خواهد شد. نتیجه این زد و خورد‌های داخلی، تضعیف حزب جمهوریخواه در دور نهایی خواهد بود. موضوعی که اکثر تحلیلگران آمریکایی نسبت به آن اذعان دارند. حزب جمهوری‌خواه پس از شکست دونالد ترامپ در انتخابات قبلی و در ضمن شکست در انتخابات مجلس سنای سال ۲۰۲۲، در وضعیت ناگواری قرار دارد. در چنین شرایطی بسیاری از چهره‌های مختلف وارد میدان شده‌اند تا پرچمدار این حزب در انتخابات سال آینده باشند. بسیار نزدیک بودن آرای اردو‌های سیاسی در آمریکا از یک سو و مشکلات عدیده بایدن از سوی دیگر باعث شده است که نامزد جمهوری‌خواهان هر کس که باشد، حداقل در نگاه ظاهری برای رئیس‌جمهور شدن شانس بالایی داشته باشد. پس جای تعجب نیست که شمار بسیاری به میدان آمده‌اند تا شاید بتوانند قوی‌ترین فرد جهان شوند.

نکته بغرنج پیش روی این نامزد‌ها این است که باید ترامپی را شکست دهند که به بسیاری از رقبای خود سرسختانه حمله می‌کند و در عین حال بین رای‌دهندگان حزبش آشکارا از همه محبوب‌تر است. چالش نامزد‌های جمهوری‌خواه این است که از یک سو تفاوت خود را با ترامپ نشان دهند و از سوی دیگر بتوانند رای‌دهندگان او را جلب کنند. آن‌ها تا اینجای کار چندان موفق نبوده‌اند و ترامپ همچنان با اختلاف بسیار یکه‌تاز نظرسنجی‌های درون حزبی است. وب‌سایت ۵۸۳ هر روز متوسط کل نظرسنجی‌ها را منتشر می‌کند و طبق آمار روز شنبه ۱۷ ژوئن، ترامپ با ۵۳.۵ درصد پیش است و تنها یک نامزد دیگر رای دو رقمی دارد و آن ران دیسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا با ۲۰.۹ درصد است. در هر حال، منازعه درون حزبی جمهوریخواهان به زودی وارد فاز آشکارتری نسبت به قبل خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات