سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۹۶۴
فرمانده مرکز بهداری جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: بیمارستان صحرایی سپاه در مرز ریمدان شهرستان دشتیاری سیستان و بلوچستان به منظور ارائه خدمات درمانی به زائران پاکستانی عازم اربعین راه‌اندازی شد.

دکتر قربانعلی بندانی اظهار داشت: با پشتیبانی معاونت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه قدس و به همت رزمندگان مرکز بهداری جنوب شرق نیروی زمینی سپاه، بیمارستان ۲۰ تختخوابی سیار بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان در مرز ریمدان با تجهیزات کامل آغاز به کار کرد.

وی افزود: باتوجه به تجربیات گذشته در دایر کردن بیمارستان صحرایی در منطقه، سعی شده امسال در حد رفع ضرورت‌های بهداشتی و درمانی زوار پاکستانی امکانات تعبیه شود.

دکتر بندانی گفت: با توجه شیوع بیماری مالاریا و تب دانگی در کشور پاکستان و منطقه جنوب استان سیستان و بلوچستان ناشی از پشه آئودس، کیت‌های تشخیص خاص برای بیماران احتمالی در نظر گرفته شده است و امکانات آزمایشگاهی امسال نسبت به سنوات گذشته افزایش یافته و موضوعات بهداشتی در محل نیز جدی‌تر پیگیری می‌شود.

فرمانده مرکز بهداری جنوب شرق نیروی زمینی سپاه تأکید کرد: در این بیمارستان سیار خدمات درمانی و دارویی به صورت رایگان به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود که در صورت نیاز به اقدامات تکمیلی مامایی و جراحی، بیماران به مراکز ارزیابی وضعیت مادر و جنین و نیز بیمارستان شهرستان چابهار و سایر بیمارستان‌های منطقه اعزام خواهند شد.

دکتر بندانی با بیان اینکه این بیمارستان شامل بخش‌های اورژانس، بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و قسمت‌های پشتیبانی‌کننده است گفت: در این بیمارستان تعداد ۲۵ نفر کادر درمانی شامل پزشک، متخصص، پرستار، بهیار و کارشناسان علوم آزمایشگاهی به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار پاکستانی هستند و تا بازگشت کامل همه زائران، خدمات‌رسانی این بیمارستان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا