صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۲۱۳
در گفتگو با بصیرت مطرح شد
معاون اسبق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در صورتی که منابع ایرانیان خارج از کشور و منابع داخلی در سمت وسوی تولید قرار بگیرند قطع به یقین شاهد افزایش سرانه درآمدی جامعه و کاهش فقر خواهیم بود؛ ضمن اینکه این مهم منجر به رشد صندوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی می‌شود.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد/ گفتگو با علی‌اکبر لبافی

به گزارش بصیرت، وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور اکثریت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به این امید دریافت کردند که توانمندی و کارایی لازم را برای حل مشکلات کشور بخصوص در بخش اقتصادی و تامین امنیت اقتصادی از خود نشان دهند. از امروز مردم ایران زمین منتظر نتایج اعتماد به دولت چهاردهم هستند. کارشناس و تحلیلگر اقتصادی عمده‌ترین محورهایی که دولت برای حل معضلات کنونی کشور باید در دستور کار قرار داده شود را اجمالا بیان کرده است.

علی‌اکبر لبافی معاون اسبق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با بصیرت با اشاره به همکاری و همراهی همه ارکان حاکمیتی و مردم برای مدیریت دولت و اعتمادی که به شخص رئیس‌جمهور و دولت چهاردهم شد مهمترین وظایف دولت برای حل مشکلات کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از مواردی که باعث اعتماد هر چه بیشتر مردم و ارکان نظام به شخص رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی شد دخیل کردن همه گروه ها و تاکید بر وفاق ملی بود. بی تردید این دولت با حمایت آحاد مردم، مسئولین و مقام معظم رهبری باید بهترین عملکرد را در راستای کاهش معضلات و مشکلات جامعه از خود به نمایش بگذارد.

وی در این‌باره بیان داشت: حمایت حداکثری از دولت جدید به گونه‌ای بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد اجماعی در دادن رای اعتماد به وزرا برای آغاز کار و توکل بر خدا برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم بود، بنابراین انتظار خدمتگزاری بی وقفه و مثمرثمر به جامعه می رود.

علی‌اکبر لبافی یادآور شد: در این موضوع تردیدی نیست که دولت در بحث خدمت به مردم و تلاش همه جانبه برای رفع مشکلات نباید فرصت های موجود را از دست بدهد، هر چند باید به این موضوع توجه شود که وزرا باید تعریف درستی از کار و تلاش برای رفع مشکلات جامعه را بیاموزند.

وی در این‌باره خاطر نشان کرد: در اینکه اینک وقت کار کردن و تلاش مضاعف برای حل مشکلات کشور است شکی نیست، اما کار و تلاش زیاد به معنای ماندن ساعات کاری متوالی در دفتر و محیط کاری نیست، بلکه دنیای امروز تغییر در نگرش ها و راهبردهای سیاست گذاری را عامل موفقیت و تلاشی برای ایجاد تغییرات وسیع می جایگزین زیاد کارکردن کرده است.

وی در این‌باره خاطر نشان کرد: در بحث های توسعه ای، کشورهای توسعه یافته تغییر نگرش در مدیریت را ملاک عمل حل مشکلات می دانند بنابراین باید نگاه نوینی به کار و تلاش داشته باشیم.

علی اکبر لبافی یادآور شد: چندین چالش اساسی در کشور وجود دارد که دولت برای تنظیم آنها باید طرح و برنامه های راهبردی داشته باشد که از آنجمله می توان به بحث تولید ثروت اشاره کرد.

وی در این‌باره افزود: بهبود سرانه درآمد جامعه موضوع بسیار مهمی است، لذا دولت باید بسترهای لازم برای ورود سرمایه داران و صاحبان سرمایه برای سرمایه گذاری در اقتصاد ایجاد کند. این موضوع اگر به نحو احسن اجرا شود قطع به یقین نشان دهنده تغییر نگرش های مدیریتی در راستای توجه و تمرکز بر رشد و توسعه کشور و حل مشکلات اقتصادی است.

معاون اسبق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: به این دلیل این گفته درباره برخی دولتها صادق است که « نمی توانند کاری انجام دهند» چرا که آنها نگاه توسعه کارآفرینی ندارند و با اندیشه و نگاه های دانش بینان به دنبال کسب و تولید ثروت نیستند.

وی افزود: دولت برای تحقق توسعه کشور و عبور از بحران های کنونی باید با راهبردهای درست ثروت ایرانیان خارج از کشور و سرمایه های درونی را برای تولید بیشتر به کار بگیرد.

وی تاکید کرد: یکی از فعالیتهایی که دولت باید دردستور کار قرار دهد استفاده از ظرفیت سرمایه های ایرانیان خارج از کشور در قالب تعاملات و ارتباطات بهتر با دنیاست، در صورتی که منابع ایرانیان خارج از کشور و منابع داخلی در سمت وسوی تولید قرار بگیرند قطع به یقین شاهد افزایش سرانه درآمدی جامعه و کاهش فقر خواهیم بود؛ ضمن اینکه این مهم منجر به رشد صندوق های بیمه‌ای ومالیاتی می شود.

وی با تاکید بر این موضوع که چالش‌های نظام پزشکی و درمانی کشور باید حل شود، گفت: به عنوان مثال با توجه به اینکه در روز پزشک هستیم نیازمند ساماندهی اساسی در حوزه بهداشت و درمان هستیم چرا که متاسفانه در این حوزه تزلزل داریم.

وی در این‌باره افزود: دولت باید توجه ویژه‌ای به مباحث مرتبط با صندوق‌های بیمه‌ای و تامین منابع بیمه‌ای داشته باشد. احداث بیمارستان ها و درمانگاه وکاهش هزینه های درمان و رفع مشکلات بیمه‌ای کمک شایان توجهی به مردم است.