بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۳۷۴
بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری ارتباطات و مخابرات با حضور ۹ شرکت دانش بنیان از جمهوری اسلامی ایران در کراچی (قلب اقتصاد پاکستان) برپا شد.

نمایشگاه فناوری اطلاعات و مخابرات آسیا از امروز تا هشتم شهریور به مدت سه روز در اکسپو سنتر شهر کراچی در جنوب پاکستان برگزار می‌شود.

۹ شرکت ایرانی در کنار شرکت‌هایی از چین، پاکستان، اندونزی، مالزی و ترکیه در این نمایشگاه حضور دارند و میزبان شرکت‌های دانش بنیان پاکستانی خواهد بود که درصدد همکاری و مشارکت با شرکت‌های خارجی هستند.

این نمایشگاه مهم ترین رویداد بین المللی جنوب آسیا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می‌شود و امروز با حضور نمایندگان بخش خصوصی ایران، مسئولان دولتی ایالت سِند، حسن‌ نوریان سرکنسول ایران در کراچی، مسئولان اتاق‌های بازرگانی پاکستان و دیپلمات های خارجی در شهر کراچی افتتاح شد.

قرار است در حاشیه این نمایشگاه نشست‌های تخصصی میان فعالان حوزه ارتباطات و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و شرکت‌های پاکستانی نیز برگزار شود.

بازار ۲۴۰ میلیون نفری پاکستان و مرز قریب به یکهزار کیلومتری مشترک با کشورمان، از ویژگی های تاثیرگذار در تجارت بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به ویژه مشارکت در حوزه‌های فناوری و ارتباطات است.


حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی در همین خصوص گفت: یکی از اولویت ها در حوزه اقتصاد مقاومتی کاهش اتکای اقتصاد کشورمان از نفت به درآمدهای غیرنفتی به ویژه محصولات دانش بنیان است.

وی اضافه کرد: لذا معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران کمک به اکو سیستم فناوری و چرخه دانش بنیان حمایت از نمایشگاه های بین المللی که در این حوزه برگزار می شود را در اولویت خود قرار داده است.

نوریان افزود: شرکت‌های ایرانی حاضر نیز با حمایت و مساعدت معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در این رویداد شرکت کردند.

منبع: ایرنا