صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۹۴۰۸۵

سازوکار معیوب

همیشه اخبار و تصاویری را در قاب تلویزیون درباره معدوم‌سازی کالاهای ممنوعه، مانند مشروبات الکی و مواد مخدر مشاهده کرده‌ایم و در رسانه‌های مختلف درباره‌شان خوانده‌ایم، اما تاکنون کمتر پیش آمده است که درباره نحوه برخورد با کالاهای قاچاق دیگر، مانند خودروها، لوازم خانگی و... خبری منتشر شود!
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: «کالای قاچاق را به آتش بکشید»؛ این دستور قاطع و صریح رهبر معظم انقلاب است که در هفته جاری و در دیدار با قشرهای مختلف مردم آن را بر زبان آوردند؛ سخنی که نشان می‌دهد، سازوکار مبارزه با قاچاق اشکالات اساسی دارد و این سؤال را در برابر افکار عمومی قرار می‌دهد که سرنوشت محموله‌های قاچاق کشف‌شده در کشور چه می‌شود؟ همیشه اخبار و تصاویری را در قاب تلویزیون درباره معدوم‌سازی کالاهای ممنوعه، مانند مشروبات الکی و مواد مخدر مشاهده کرده‌ایم و در رسانه‌های مختلف درباره‌شان خوانده‌ایم، اما تاکنون کمتر پیش آمده است که درباره نحوه برخورد با کالاهای قاچاق دیگر، مانند خودروها، لوازم خانگی و... خبری منتشر شود! شاید برای شما هم باورپذیر نباشد که این محموله‌ها به جز کالاهای فسادپذیر، مانند داروها و مواد غذایی پس از کشف و ضبط از سوی نیروهای مسئول، بار دیگر و با سازوکاری بسیار ساده و صدور مجوزهای مربوطه راهی بازارهای کشور می‌شوند! موضوع از این قرار است که این محموله‌ها پس از کشف، به مزایده گذاشته شده و به فروش می‌رسند؛ سپس با صدور مجوز قانونی راهی بازارهای کشور می‌شوند، حتی گفته می‌شود که برخی از قاچاقچیان به صورت عمدی بخش کوچکی از یک محموله بزرگ را در معرض کشف قرار داده و سپس با حضور در مزایده‌، مجوز فروش آن کالا را گرفته و همه آن محموله بزرگ را با در دست داشتن مجوز به صورت قانونی می‌فروشند! سازوکاری کاملاً معیوب که باید به طور کل تغییر کند.
فرض کنید به جای این روند با اجرایی کردن دستور رهبرمعظم انقلاب، کالاهای قاچاق هر قدر هم که ارزشمند باشند در برابر دوربین رسانه‌ها نابود شوند! با چه تأثیر متفاوتی روبه‌رو خواهیم شد؟ حقیقت این است که برای مبارزه با قاچاق راه‌حلّ اول و آخر افزایش خطرپذیری و هزینه برای قاچاقچیان و سوءاستفاده‌کنندگان از اوضاع اقتصادی کشور است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات