صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۹۴۸۶۸

حرف روز/ نقطه کانونی نقشه راه دولت

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت (۳/۶/۹۵) ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های دولت یازدهم، نکات مهمی را در قالب هفت سرفصل در زمینه‌های «اقتصاد مقاومتی»، [...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت (۳/۶/۹۵) ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های دولت یازدهم، نکات مهمی را در قالب هفت سرفصل در زمینه‌های «اقتصاد مقاومتی»، «سیاست خارجی»، «علم و فناوری»، «امنیت»، «فرهنگ»، «برنامه ششم» و «فضای مجازی» به عنوان اولویت‌های اصلی کشور و نقشه راه دولت یازدهم در یک‌ سال پیش رو بیان کردند. اما در این میان، موضوع اقتصاد مقاومتی، از این نظر که اقتصاد مسئله اول کشور است و در برهه کنونی عمده رویارویی استکبار با انقلاب اسلامی بر مسائل اقتصادی متمرکز است، حائز اهمیت بیشتری است.
از این رو، اجرای صحیح و دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، راه‌حلّ رهبر معظم انقلاب برای مشکلات و گره‌های اقتصادی کشور است. در همین زمینه ایشان پیگیری جدی و قدم‌به‌قدم همه طرح‌ها تا رسیدن به مرحله آخر، همسویی همه فعالیت‌های اقتصادی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جلوگیری قاطعانه از ادامه طرح‌ها یا برنامه‌های اقتصادی غیرهمسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، به میدان آوردن همه ظرفیت‌های کشور در بخش‌های کشاورزی و صنعت، گفتمان‌سازی، انجام کاری جهشی و جهادی در عرصه اقتصادی، واگذاری اختیارات تصمیم‌گیری به استان‌ها، هدایت تسهیلات بانکی و همچنین حجم عظیم نقدینگی به‌سوی تولید، به‌کارگیری مشوّق‌های صادراتی، پرداخت به موقع بهای محصولات کشاورزی و توجه جدی به روستاها و صنایع تبدیلی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و... را ازجمله اقدامات اساسی و ممکن برای عملی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌دانند.
لذا انتظار می‌رود دولت محترم در فرصت باقی‌مانده، با توجه به نکات مذکور، به اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همّت گمارد؛ زیرا برخلاف تصور برخی که اقتصاد مقاومتی در دوره پسابرجام را سالبه به انتفاء موضوع تلقی می‌کنند، نه‌تنها از ضرورت اقتصاد مقاومتی کاسته نشده، بلکه توجه به آن اهمیت مضاعف یافته است؛ زیرا اقتصاد مقاومتی اساساً مبتنی بر درون‌زایی و برون‌نگری است و در شرایط موجود بهتر می‌توان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات