صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۰۷۳۷۷

اخبار کوتاه شنبه 25 آذر

«جیمز وات» سفیر اسبق انگلیس در لبنان طی یادداشتی در روزنامه بریتانیایی «ایندیپندنت» با اشاره به افزایش نفوذ ایران در منطقه در نتیجه حوادث عراق و سوریه، نوشت: «ریشه رفتارهای ایران را «محافظت از خود» تشکیل می‌دهد. انگیزه قوی‌تر ایران، محافظت از خود است. تجاوز خودانگیخته صدام در دهه ۱۹۸۰ که شورای امنیت آن را محکوم نکرد و به دنبال آن هشت سال جنگ مخربی که با حمایت قدرت‌های بزرگ همراه شد، ایران را متقاعد کرد که تنها با ایجاد ائتلاف‌های راهبردی با عراق و سوریه می‌تواند به دفاع از خودش در آینده امیدوار باشد.»
رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: مقاماتی از دولت ترامپ به تازگی پشت درهای بسته با برخی نمایندگان ارشد کنگره درباره امکان انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان مذاکره کرده‌اند. البته مقامات دولت ترامپ مشخص نکرده‌اند که آیا توافق احتمالی با عربستان برای فروش فناوری رآکتورهای هسته‌ای به این کشور شامل صدور مجوز غنی‌سازی اورانیوم نیز خواهد بود یا خیر. عربستان مدعی است، با بهره‌گیری از فناوری هسته‌ای قصد کاهش وابستگی به نفت را دارد.
«ریچارد نفیو» یک مقام سابق دولت آمریکا و کارشناس مسائل تحریمی گفت: واشنگتن در حال حاضر از گزینه‌های اندکی برای اعمال تحریم‌های جدید یا به‌کارگیری تدابیر دیگر علیه ایران برخوردار است. وی افزود: متقاعد کردن یک نماینده کنگره ممکن است بسیار آسان باشد؛ اما قانع کردن یک مقام اروپایی یا ژاپنی دشوار است و بسیار دشوارتر است که بتوانیم آنها را متقاعد کنیم که جنگ یمن تماماً تقصیر ایران است.
پایگاه خبری فوربس اعلام کرد: در میان بی‌میلی بانک‌های بین‌المللی برای ورود به بازار ایران، بزرگ‌ترین ایرلاین ایران احتمالاً مجبور خواهد بود از بانک‌های داخلی برای تأمین مالی خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ استفاده کند. برخی از شرکت‌های هواپیمایی ایران قبلاً تلاش کرده‌اند از طریق شرکت‌های بین‌المللی لیزینگ برای خرید 77 فروند هواپیما از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی تأمین مالی انجام دهند.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت ‌نظام در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه امام صادق(ع) گفت: عده‌ای در داخل می‌خواهند با بحث‌های حاشیه‌ای، توجه ما را از اقتصاد دور کنند. وی با بیان اینکه جنگ ما جنگ اقتصادی است و با جوشش از درون قابل مدیریت است، تصریح کرد: اگر تحول اقتصادی را تسریع نکنیم، باید به مرزهای خود برگردیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات