صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۵۹۶۵

اخبار کوتاه شنبه 22 تیر

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای چندمین بار در روزهای گذشته علیه ایران لفاظی کرد و از ایران خواست که مراقب باشد! او گفت: «ایران بهتر است مراقب باشد. دارند به حیطه خطرناکی پا می‌گذارند. ایران، اگر داری گوش می‌دهی، بهتر است مراقب باشی.» برخی از ناظران تهدیدهای ترامپ را بخشی از راهبرد او برای وادار کردن طرف مقابل به پذیرش شرایط مدنظر او می‌دانند. گفته می‌شود او از دو تئوری به نام‌های «مرد دیوانه» و «بازی بزدل» برای اثرگذاشتن بر ذهن طرف مقابل استفاده می‌کند.
«جو بایدن» معاون باراک اوباما و از نامزدهای مطرح حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در یک نشست انتخاباتی با اشاره به فواید توافق برجام، گفت: «ترامپ توافق هسته‌ای را کنار گذاشت و با این کارش باعث شد ایران برنامه هسته‌ای خود را دوباره توسعه دهد. اگر تهران انجام تعهدات هسته‌ای خود را از سر بگیرد، من به برجام بازخواهم گشت.» بایدن در عین حال اتهاماتی را علیه ایران با نام فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه مطرح کرده و مدعی مقابله با آن شده است.
«مجتهد» یکی از مخالفان آگاه به اسرار خاندان پادشاهی آل سعود فاش کرد، براساس دستور محرمانه‌ای که صادر شده، فرودگاه «ابها» در جنوب عربستان که بار‌ها هدف حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفته، به علت ناتوانی پدافند هوایی ارتش سعودی از تأمین امنیت آن، شب‌ها تعطیل می‌شود و دستور مشابهی نیز برای برخی دیگر از فرودگاه‌ها صادر خواهد شد.
در پایان تیر ماه امسال مهلت چهار ماهه رهبر معظم انقلاب برای اصلاح ساختار بودجه به پایان خواهد رسید. این در حالی است که بسیاری از نمایندگان مجلس حتی از انتشار برنامه اصلاحی سازمان برنامه و بودجه اطلاعی ندارند. نکته قابل توجه این است که رهبر فرزانه انقلاب، مجلس و دولت را مکلف به ارائه برنامه اصلاح ساختاری بودجه کرده بودند.
خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه مدعی شده است دولت آمریکا فعلاً «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران را تحریم نخواهد کرد. منبع مورد استناد رویترز دلایل خاصی برای انصراف از تصمیم به تحریم ظریف ارائه نکرده‌ و تنها ادعا کرده است «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا «فعلاً» با قرار دادن نام ظریف در فهرست تحریم‌ها مخالف است.
«سیدمحمد علوی» دبیرکل جامعه رسمی حسابداران با اشاره به ضعف سیستمی در حسابرسی گفت: پس از انتشار اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی در سال گذشته و امسال مشخص شد، 2 هزار و 300 شرکت دریافت‌کننده ارز 4200 تومانی حسابرسی نشده بودند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات