صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۲۰۵۷۷
دن شاپیرو، سفیر پیشین آمریكا در اسرائیل:

بازگشت به توافق هسته‌ای و به روزرسانی آن راهكار مناسبی برای دولت بعدی آمریکا است.

 دوو واکسمن، رئیس برنامه مطالعات رژیم صهیونیستی در UCLA، به هاآرتص گفت که هرگونه اظهار نظر از سوی مقامات رسمی اسرائیلی در مورد موضوعات حساس سیاست خارجی آمریکا در طول سال انتخابات می‌تواند تأثیر جدی بر روابط اسرائیل با حزب دموکرات و جامعه یهودی آمریکا داشته باشد.
واکسمن اضافه کرد:  اگر تشخیص داده شود که رژیم صهیونیستی در انتخابات مداخله می‌کند با انتقادهای زیادی روبرو خواهد شد، پیش از این نیز نتانیاهو خودش را درگیر سیاست داخلی آمریکا در سالهای ریاست‌جمهوری اوباما کرده بود. اگر نتانیاهو در انتخابات آینده به نامزد حزب دموکرات حمله کند، این به تشدید مداخلات دیرینه وی منجر خواهد شد.
واکسمن افزود: انتقاد اسرائیل در واقع اگر از سوی مقامات امنیتی بی نام و نشان باشد، می تواند مؤثرتر واقع شود، زیرا انتقادات مستقیم از طرف نتانیاهو یا درمر به عنوان بخشی از روابط شخصی نتانیاهو با ترامپ تلقی می‌‌شود و در این صورت مردم خواهند گفت او فقط به نفع ترامپ حرف می‌زند. در هر صورت، اسرائیل اگر چنین اقدامی انجام دهد، دموکرات‌ها را از خودش دور می‌کند.
دن شاپیرو، سفیر پیشین آمریكا در اسرائیل به هاآرتص گفت كه از نظر وی بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران و تغییر و به روزرسانی آن راهكار مناسبی برای دولت بعدی است.
شاپیرو اضافه کرد: 5 سال از سال 2015 گذشته و شرایطی که آن روزها این قرارداد در آن به امضا رسیده، با شرایط امروز متفاوت است. با این حال هدف اصلی که جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای است، هنوز تغییر نکرده است. این نشان می‌دهد که بازگشت به معامله همانطور که در سال 2015 بود، نسبت به روزرسانی، تقویت و تمدید معامله جنبه واقع بینانه‌ی کمتری دارد.
شاپیرو افزود: بیشتر نامزدهای دموکرات مزایای این توافق را می‌شناسند، اما باید به خاطر داشته باشند که ایران با از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای‌اش به خروج ترامپ پاسخ داد. رئیس جمهور بعدی باید به واقعیت جدید پاسخ دهد. خوب است که کاندیداها به جای اینکه به سادگی به گذشته بازگردند، استراتژی خود را توصیف کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات