صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۲۲۲۴۳

اخبار کوتاه دوشنبه 8 اردیبهشت

اظهاراتی که سوژه رسانه‌های معاند شد/ اظهارات حجت‌الاسلام «آقاتهرانی» درباره عدم آشنایی بسیاری از منتخبان مجلس یازدهم با اصطلاحات رایج در مجلس، مورد توجه رسانه‌های معاند قرار گرفته است. وی با اشاره به عدم آشنایی بسیاری از منتخبان مجلس آینده با اصطلاحاتی چون کمیسیون، فراکسیون، طرح و لایحه، از ارائه آموزش‌های مجازی از طریق skyroom به این منتخبان برای آماده‌سازی حضور در مجلس خبر داده بود.

تدابیر متناقض کرونایی/ «کیهان» نوشت: «با رسیدن ماه مبارک رمضان، بازگشایی مساجد و حرم‌ها و بقاع متبرکه کشور، البته با رعایت کامل اصول بهداشتی و اجرای دستورالعمل‌های موجود، به یک خواسته مهم و مورد انتظار مردم کشورمان تبدیل شده است. تاکنون زمزمه‌هایی از بسته ماندن مساجد و حرم‌های مطهر تا حداقل 15 اردیبهشت به گوش می‌رسد؛ اما این سؤال در بین مردم مطرح می‌شود که چطور حضور مردم در پاساژها یا بوستان‌ها و بسیاری از موارد دیگر که این روزها شاهد آن هستیم، بلامانع است، اما اماکن متبرکه و مساجد که سهم کمی در شیوع کرونا داشته‌اند و با رعایت اصول و موازین بهداشتی از بسیاری از اماکن دیگر قابل کنترل‌تر هستند، باید همچنان بسته بمانند؟!»

راه‌حل هنگ‌کنگی‌ها برای شکست کرونا/ هنگ‌کنگ یکی از بهترین سابقه‌ها را در برخورد با بیماری کرونا دارد. دولت از همه خواست اپلیکیشن stayHomeweSafe را دانلود کنند که مانند یک دستبند الکترونیکی عمل می‌کند و به وسیله اپلیکیشن Geofencing نشان داده می‌شود افراد در خانه‌های خودشان هستند یا خیر؟ دولت اعتقاد دارد در حریم خصوصی افراد دخالت نمی‌کند، فقط می‌خواهد قرنطینه رعایت شود. شکستن قرنطینه در هنگ‌کنگ با جریمه سخت مانند زندان روبه‌رو می‌شود. جمعیت 7/5 میلیونی هنگ‌کنگ 4 کشته داشته است.

این هم فتوشاپه؟!/ «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در اظهاراتی مضحک در 17 خرداد سال گذشته ادعا کرد دستاوردهای موشکی و نظامی ایران فتوشاپ است! چند روز بعد «گلوبال هاک» با پدافند ایرانی سرنگون شد. 18 دی‌ ماه پایگاه عین الاسد با موشک‌های ایرانی شخم زده شد و اردیبهشت 99 موشک ایرانی، ماهواره ایرانی را در مدار 425 کیلومتری قرار داد.

فرصت مغفول آفریقا در اطلس تجاری ایران/ «ایرنا» از قول رئیس کل گمرک کشورمان اعلام کرد: « کارنامه تجارت خارجی ایران با چهار قاره دنیا در سال 98 حاکی از تجارت اندک کشورمان با کشورهای آفریقایی به‌رغم فرصت‌های موجود است. به‌طوری‌که در سال 98، ایران 400 میلیون دلار کالا به 28 کشور آفریقایی صادر کرده که سرانه سهم هر کشور به طور متوسط 14/2 میلیون دلار خواهد شد.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات