صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۲۲۵۶۷

بازی آمریکا با برگه داعش برای ادامه حضور در عراق

آمریکایی‌ها همزمان با اشاره به بازگشت مجدد گروه تروریستی داعش به سوریه و عراف، تلاش‌های گسترده ای را در جهت احیای تروریسم در این دو کشور صورت می دهند؛ اگر چه این گروه تروریستی قدرت لازم برای بازگشت را ندارد.
سوالاتی درباره اهداف آمریکایی ها از تبلیغ موضوع بازگشت داع مطرح می شود، پیش از این واشنگتن از حضور بیش از 30 هزار عنصر این گروه تروریستی در سوریه و عراق خبر داده بود.
اطلاعات میدانی و اعترافات اسرای داعش در سوریه و عراق بر نقش آمریکایی ها در حمایت از این گروه و پشتیبانی لجستیکی از آن صحه می گذارد.
شماری از رهبران سوری و گروه های الحشد الشعبی عراق از اقدام نیروهای آمریکایی به انتقال عناصری از گروه تکفیری داعش به عراق و حمله به مواضع الحشد خبر داده اند.
در سایه عقب نشینی نیروهای ائتلاف آمریکایی از 5 پایگاه نظامی در عراق، مناطق مختلف عراق ماه گذشته شاهد دهها حمله تروریستی داعش بود.
طبق اعلام ناظران، عقب نشینی آمریکاییها کورکورانه و ناهماهنگ با بغداد بود و همین عامل، باعث ایجاد خلأ امنیتی و بهره برداری داعش از آن برای افزایش عملیاتش شد.
هدف کاملا روشن است؛ ایجاد بی ثباتی در عراق در آستانه مذاکرات میان واشنگتن و بغداد درباره حضور آمریکاییها بعد از تصیمم پارلمان عراق به اخراج آنها از این کشور.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات