صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۲۳۳۶۶

اخبار کوتاه یک‌شنبه 15 تیر

باهنر: شورای نگهبان کوتاه بیاید یک شومن رأی می‌آورد/ باهنر نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: «اگر شورای نگهبان کمی کوتاه بیاید، فکر می‌کنم دوره آینده یک شومن رأی می‌آورد؛ یعنی هرکسی که در مناظرات بتواند طرف مقابل را بپیچاند یا به قول آقای روحانی لوله کند رأی می‌آورد.»

تکرار سیاست انتخاباتی ۹۲ انتحار سیاسی است!/ «عبدالله ناصری»، فعال اصلاح‌طلب، تکرار سیاست انتخاباتی سال ۹۲ و حمایت از امثال لاریجانی را برای اصلاح‌طلبان، انتحار سیاسی توصیف کرد و آن را پایان اصل تشکیلاتی اصلاح‌طلبان دانست. وی همچنین در خصوص مشی و مرام اصلاح‌طلبی توضیح داد: «هرکسی که جنبش آبان‌ماه ۹۸ را نکوهش کند و آشوب بداند، اصلاح‌طلب نیست. هسته اصلی اصلاحات باید راهبردهای خود را شفاف بیان کند. اصلاح‌طلبان واقعی با روحانی دچار اختلافات بنیادین شده‌اند. عارف باید همانند امثال ناطق و علی لاریجانی بازنشسته شود. شعار انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ «نجات ملی» خواهد بود.»

سیاست‌های نئولیبرالی، پایان آرامش جهان/ شهریار زرشناس، پژوهشگر حوزه فرهنگ و سیاست معتقد است: «رویکردهای نژادپرستانه، همیشه در آمریکا وجود داشته و پلیس آمریکا هم همیشه با خشونت، سیاهان را می‌کشته است؛ اما فشار اقتصادی، ظلم، فقر و درواقع فشار سیاست‌های نئولیبرالی باعث شده که مردم آمریکا دیگر آرام نگیرند. عنصر هژمونیکِ نظامِ جهانی، یعنی ایالات‌متحده آمریکا در حال اُفول است.»

تأثیر کاهش قیمت نفت بر اقتصاد کشورهای حوزه خلیج‌فارس/ صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای سال جاری رشد اقتصادی منفی ۷.۶ درصدی را تجربه خواهند کرد. این صندوق در فوریه سال جاری اعلام کرده بود که کاهش درآمدهای نفتی می‌تواند به نابود شدن ثروت کشورهای حوزه خلیج‌فارس طی ۱۵ سال آینده منجر شود.

ظریف: حذف دلار از مبادلات را با تهاتر دنبال کرده‌ایم/ وزیر خارجه در نشست علنی صبح امروز مجلس اظهار داشت: «حذف دلار از مبادلات اقتصادی در تعامل با برخی کشورها یکی از مواردی است که فشار تحریم‌ها را کاهش می‌دهد، با تهاتر این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و موفقیت‌هایی هم داشته‌ایم.»

احکام بورس (سؤال 12)/ در بورس اوراق بهادار خمس چگونه محاسبه می‌شود؟ با توجه به اینکه سر سال خمسی فرد دارای سهام چند شرکت است که معمولاً نماد معاملاتی چند تای آن‌ها به دلایل رایج مثل حسابرسی، متوقف است و معلوم نیست چه وقت و با چه قیمتی باز می‌شود، یا اینکه سهم در قیمت روز خریدار ندارد و باید صبر کرد تا در روزهای آینده قیمت به حدی پایین بیاید که خریدار داشته باشد تا بتوان قیمت واقعی سهم را محاسبه کرد. پاسخ‌: باید سر سال خمسی برای قیمت‌گذاری سهام مذکور اقدام شود، هر زمان که امکان آن فراهم شد، محاسبه خمس انجام می‌گیرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات