صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۲۵۵۶۴

شکایت ۱۱ ایالت آمریکا علیه گوگل کلید خورد

به نقل از اسکای نیوز، وزارت دادگستری آمریکا به جرم نقض قوانین آنتی تراست (ضدانحصار) و استفاده از ابزارهای غیرقانونی برای حفظ قدرت انحصاری از آلفابت (شرکت مادر گوگل) شکایت کرده است. اتهامات مذکور توسط وزارت دادگستری و ۱۱ ایالت مطرح شده و مواردی مانند حفظ انحصار قدرت به طور غیرقانونی در بازار سرویس جستجوهای عمومی را در برمی‌گیرد.
در متن شکایت نامه آمده است: دو دهه قبل گوگل به عنوان یک استارت آپ نوپا با استفاده از روشی نوین برای جستجو در اینترنت به شرکت محبوب سیلیکون ولی تبدیل شد. اما آن شرکت اکنون ناپدید شده است. گوگل امروز به یک دروازه انحصاری برای اینترنت تبدیل شده و یکی از ثروتمندترین شرکت‌های جهان به حساب می‌آید. ارزش بازاری آن هزار میلیارد دلار است و درآمد سالانه اش نیز بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار است.
اکنون به خاطر مشتریان، تبلیغ کنندگان و تمام شرکت‌هایی که به اقتصاد اینترنتی وابسته هستند، زمان آن فرا رسیده تا عملکرد ضد رقابتی گوگل متوقف شود و دوباره رقابت احیا شود.
به نظر می‌رسد این بزرگترین شکایت طی ۲ دهه اخیر است و کارشناسان آن را با پرونده‌ای که در سال ۱۹۷۴ میلادی علیهAT& Tتنظیم شده بود، مقایسه می‌کنند. در نتیجه پرونده شکایت مذکور این اپراتور مخابراتی مجبور شد تا زیرمجموعه‌های خود را تجزیه کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات