صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۳۰۲۲۳

بشار اسد: کار و تولید در شرایط جنگ، دفاع از میهن است

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز از تعدادی از تأسیسات و کارخانه‌ها در شهر صنعتی حسیاء در حمص بازدید کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، برخی از این کارخانه‌ها در شرایط دشوار در طول جنگ تحمیلی علیه سوریه تأسیس شده و در حمایت از اقتصاد ملی و تأمین بخش مهمی از نیازهای بازار سوریه در زمینه‌های مختلف نقش داشته است.
بشار اسد در این بازدید  با کارگران، تکنسین‌ها و صاحبان کارخانه‌ها ملاقات کرد و در مورد روند تولید، نیازهای آن و راه‌های حمایت از این روند با آنها گفت‌وگو و تأکید کرد که افزایش تولید مهمترین هدف برای پیشرفت اقتصاد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی و فنی موجود است.
رئیس جمهور سوریه همچنین گفت: کشوری که تولید نمی‌کند، کشور مستقلی نیست و کار در شرایط جنگ علاوه بر اینکه افتخار و اخلاق است، دفاع از میهن نیز شمرده می‌شود.
 
حمص از نظر جغرافیایی بزرگترین استان سوریه است  و با بیش از ۴۲ هزار کیلومتر مربع، ۲۲ درصد از خاک سوریه را دربرگرفته و  پس از استان‌های دمشق و حلب سومین شهر بزرگ سوریه از نظر جمعیت است و از همین رو اولین هدف گروه‌های مسلح از ابتدای بحران سوریه باشد.
حمص در مرکز سوریه واقع است و از شمال به حماه و از غرب به طرطوس و لبنان و از شرق به دیر الزور و رقه و از جنوب به دمشق و از جنوب شرقی به عراق و اردن متصل می‌شود.
ارتش سوریه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ شمسی با با بازپس گیری حمص و سرکوب گروه‌های تروریستی هدف آنها و گردانندگانشان در تجزیه و سپس محاصره دمشق و مناطق ساحلی دیگر را ناکام گذاشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات