صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۳۱۷۵۴

سه نکته مهم بیانات رهبر معظم انقلاب

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم یکی از برگ‌های زرین انقلاب اسلامی است که هرچه از آن فاصله می‌گیریم عظمت آن بیشتر در چشم‌ها متجلی می‌شود. مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضایی کشور به برخی از نقاط برجسته این انتخابات اشاره کردند.

گزاره‌های خبری: 1- شکست پروژه دشمن: مقام معظم رهبری در مورد دشمنان این انتخابات می‌فرمایند: «تحلیلگرانی که چشمشان به این انتخابات بود، آن‌ها می‌فهمند چه اتّفاقی افتاد. در کجای دنیا معمول است و دیده می‌شود که همه دستگاه‌های تبلیغاتی مخالف، فعّال و مؤثر به کار بیفتند برای اینکه به مردم نهیب بزنند که در انتخابات شرکت نکنید؟». 2- بن‌بست نداریم: دشمنان فضا را به‌گونه‌ای جلوه می‌دادند که گویا جمهوری اسلامی با بن‌بست مواجهه است و بر همین اساس تبلیغ می‌کردند که مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکنند. تنوع سلیقه‌های نامزدها نشان داد که بن‌بست وجود ندارد. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرمایند: «تنوع سلیقه‌ها در مناظرات مشاهده شد و پیدا بود؛ امّا همه این نامزدهای محترم بر این معنا متّفق بودند که مشکلات اقتصادی کشور راه‌حل دارد؛ درست نقطه مقابل آن چیزی که دشمن می‌خواهد اعلام کند که راه‌حلی وجود ندارد. همه متّفق بودند راه‌حل دارد، منتها این [یکی] می‌گفت راه‌حل من درست است، آن [دیگری] می‌گفت راه‌حل من درست است؛ امّا همه وجود بن‌بست را انکار کردند. 3- اعتماد به‌نظام: در هنگام شمارش آرا در این دوره، تعداد آرای باطله نسبت به گذشته دارای برجستگی رسانه‌ای بیشتری شد. مقام معظم رهبری این آرای باطله را دلیل جدایی آن‌ها از نظام ندانست و فرمودند: «بعضی‌ها روی آراء باطله تکیه می‌کنند که آقا آراء باطله [زیاد است]. خب حالا چه؟ آراء باطله دلیل چیست؟ آراء باطله دلیل جدایی آن افراد از نظام است؟ ابداً! عکسِ قضیّه است. آن‌کسی که می‌آید در شعبه‌ی رأی‌گیری و می‌خواهد رأی بدهد -با صندوق قهر نکرده، می‌خواهد رأی بدهد- نگاه می‌کند می‌بیند آن شخصی که قبول دارد، در این مجموعه نامزدها نیست؛ خب این چه‌کار کند؟ می‌تواند قهر کند بگوید حالا که شخص مورد نظر من در این فهرست نامزدها نیست، من رأی نمی‌دهم و برود؛ اگر قهر نکرد، نرفت و رأی داد و اسم همان شخص را نوشت -که این می‌شود آراء باطل- یا رأی سفید انداخت، پس پیدا است که این [شخص] به صندوق رأی علاقه‌مند است، پیدا است که با صندوق رأی قهر نکرده، پیدا است که به‌نظام علاقه‌مند است».

نکته پایانی: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با توجه به مجموعه تحرکات داخلی، خارجی و حتی وضعیت کرونایی، در دنیا بی‌نظیر بود. باید جنبه‌های روانشناسی سیاسی، رسانه‌ای و جامعه‌شناسی این انتخابات مورد تحلیل قرار بگیرد، اما باید مراقب بود که در دام دشمنان برای تخریب آن قرار نگرفت. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات