صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۳۴۱۷۱
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

ضرورت توجه سازمان های حمایت گر از کودکان یتیم کرونایی

وقتی به نوعی هر کدام از جایگاه های یک فرد از خانواده آسیب می بیند، نقش سازمان های حمایت کننده و رفاهی کشور مثل کمیته امداد و به خصوص سازمان بهزیستی ، پررنگ تر می شود.

به گفته معاون اجتماعی سازمان بهزیستی 51 هزار کودک ایرانی، پدر یا مادر خود را بر اثر بیماری کرونا از دست داده اند. آماری بزرگ و حتی وحشتناک که اگر از لحاظ اجتماعی، روانی، اقتصادی و حمایتی از طرف سازمان های مربوطه نشود، می تواند به یکی از معضلات و آسیب های چند سال آینده منجر شود.
محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیی بصیرت در همین خصوص گفت: این مسئله موضوع بسیار مهمی است؛ بنده بارها در مصاحبه های قبلی خود این نکته را گفته ام که هر فردی فوت می کند،فقط یک فرد نیست و هر کدام از آنها، یک جایگاه اجتماعی، خانوادگی، عاطفی و اقتصادی دارند؛ وقتی یک مادر یا پدر خانواده از دست می رود، فرزندان می توانند خلاء جایگاه اجتماعی آنها را قبول کنند، اما خلاء وجود آنها به مراتب از همه آسیب ها، بیشتر است.
وی افزود: همواره گفته ام وقتی پدر یک خانواده فوت می کند، مادر آن خانواده ممکن است تا سال ها بیوه بماند و بعدا ازدواج کند یا اینکه تا آخر عمر بیوه و بدون همسر بماند که در اینجا یا فرزندان بی سرپرست می شوند یا خانم بی سرپرست می شود که هر کدام مشکلات خود را دارد. اگر خدایی نکرده مادر خانواده فوت کند نیز اتفاقات دیگری در خانواده می افتد و کانون گرم خانواده از بین می رود و فرزندان نیز آسیب می بینند.
عضوکمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: بنابراین به نکته بسیار خوبی اشاره کرده اید و بنده نیز همیشه به نوعی به مسئولین متذکر شده ام که تا جای ممکن سخت گیری های  مربوط به پیش گیری از ابتلاء به بیماری کرونا را بیشتر کنند تا شیوع این بیماری کمتر شود و نهایتا آُسیب های اجتماعی ناشی از آن نیز کمتر شود. وقتی به نوعی هر کدام از جایگاه های مطرح شده خانواده آسیب می بیند، نقش سازمان های حمایت کننده و رفاهی کشور مثل کمیته امداد و به خصوص سازمان بهزیستی ، پررنگ تر می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از این خانواده ها تحت پوشش بهزیستی نیستند، تصریح کرد: همچنین تمایلی هم ندارند که تحت پوشش سازمان بهزیسیتی باشند؛ لذا بایستی این مسئله را دکتر فرید معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی در نظر بگیرند. این مسئله باید در کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و هم در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گیرد و بایستی برنامه هایی برای پوشش خانواده هایی که به نوعی بی سرپرست و کودکانی که آسیب های اینچنینی را تحمل کرده اند، داشته باشیم.
محسنی بندپی با اشاره به اینکه تعداد 51 هزار کودک که پدر یا مادر خود را در اثر این بیماری از دست داده اند جمیعت کمی نیست، خاطرنشان کرد: به خصوص در این شرایط اقتصادی فعلی که ما در حال تجربه آن هستیم این مسئله سخت تر است، بنابراین این موضوع باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. ما نیز به احتمال زیاد جلساتی با مسئولان امر خواهیم داشت و برنامه هایشان را رصد خواهیم کرد که جزئیات آن را در آینده مطرح خواهیم کرد.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات