صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۳۶۶۶۵

امیر قطر: جامعه جهانی همچنان به اشغالگری اسرائیل بی‌تفاوت است

شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز شنبه در جریان «کنفرانس دوحه» طی سخنانی اعلام کرد، اکنون جهان در همه سطوح سیاسی و اقتصادی و زیست محیطی و اجتماعی به مرحله حساسی رسیده است. اکنون جهان به جایی رسیده که قبل از، از دست دادن تعادل خود نیاز به تجدید نظرهای اساسی دارد.
به گزارش الجزیره، امیر قطر افزود، ما بر موضع خود در رد خشونت، ایجاد رعب و وحشت علیه غیرنظامیان، حمله به حاکمیت کشورها و هرگونه نقض ارزش‌های انسانی تاکید می‌کنیم.
وی در ادامه به اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین اشاره کرده و گفت، ما باید از میلیون‌ها فلسطینی یاد کنیم که همچنان از هفت دهه گذشته از اشغالگری اسرائیل در اراضی خودشان رنج می‌برند.
امیر قطر تصریح کرد که جامعه جهانی طی هفت دهه گذشته نسبت به اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین بی‌تفاوت بوده است.
وی گفت، شکاف اجتماعی و اقتصادی میان کشورها حاکی از یک اختلال بزرگ در اقتصادهای کلان است. عدالت اجتماعی و امنیت واقعی نیازی اساسی برای جوامع است و این مسئله سیاست‌های مالیاتی عادلانه را می‌طلبد؛ چرا که اکثر جوامع نمی‌توانند بی‌نیاز از خدمات دولت باشند.
امیر قطر در پایان اظهار داشت که ما روش گفتگوی عقلانی در توازن میان ارزش‌ها و منافع را انتخاب کرده‌ایم. دوره جدیدی که رویای آن را داریم و من شخصا برای آن تلاش می‌کنم، دوره صلح و امنیت است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات