صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۳۶۶۰۹

خیانت غرب به اوکراین تکمیل شد/ غرب به پناه جویان اوکراین رحم نکرد

بعد از حمله روسیه به اوکراین معلوم شد که حمایت غرب از اوکراین تنها یک شوی تبلیغاتی و وعده آمریکا بوده است

ادعای حمایت غرب از اوکراین باعث شد که رئیس جمهور غربگرای این کشور، استراتژی خود را بر مبنای دشمنی با روسیه و نزدیکی با غرب طراحی کند. تلاش برای پیوستن به ناتو که تهدید علنی بر امنیت روسیه محسوب میشود تا بنا بر ادعایی کشتار مردم روس تبار در مناطق مختلف اوکراین از جمله اقداماتی بود که در این سالها در اوکراین اتفاق افتاد. رفتاری که ثابت شد بر اساس استراتژی وعده آمریکا صورت گرفته شد. 
بعد از حمله روسیه به اوکراین معلوم شد که حمایت غرب از اوکراین تنها یک شوی تبلیغاتی و وعده آمریکا بوده است که هیچگاه در عالم واقعیت حمایتی اتفاق نیافتاد. متاسفانه زلانسکی رئیس جمهور اوکراین متوجه رفتار غرب نشد.
از ادعای حمایت نظامی از اوکراین در مقابل روسیه گرفته تا ادعا برای تبدیل اوکراین به یک کشور توسعه یافته اقتصادی و اینکه کی اف عضو ناتو خواهد شد، از جمله شعارهای بود که چندین سال است غرب بخصوص آمریکا به مقامات کشور اوکراین داده بودند، حال در عالم واقعیت جمله " دعا می کنیم"  تنها کمک رئیس جمهور آمریکا به اوکراین در مقابل روسیه بود.
غرب حتی به پناه جویان این کشور نیز رحم نکردند. به طوری که  مقامات پلیس شهر دوسلدورف، در غرب آلمان، اعلام کردند که زنی در اوائل ماه جاری میلادی در «هتل کشتی» که به اسکان پناهجویان اختصاص یافته، توسط دو مرد مورد تجاوز جنسی قرارگرفته است. دولت آلمان می گوید این زن در هتل پناهجویان در یک کشتی ساکن بوده است. رسانه های آلمانی ادعا می کنند که این زن، یک پناهجوی اوکراینی ۱۸ساله است.
آنتونیا ماسنبرگ از دفتر دادستانی دوسلدورف می گوید هر دو مظنون در بازداشت به سر می برند، اما به دلایل حفظ حریم خصوصی از تایید گزارش های رسانه های آلمان مبنی بر اینکه قربانی یک اوکراینی ۱۸ ساله است، خودداری کرد.  تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار پناهجوی اوکراینی وارد آلمان شده اند. سازمان بین المللی مهاجرت روز چهارشنبه نسبت به قاچاق انسان و سوء استفاده از پناهجویانی که از جنگ در اوکراین فرار می کنند، ابراز نگرانی کرد.
 خیانت به  پناه جویان  اوکراینی در حالی در غرب صورت می گیرد که رفتار مشابه را نیز در سرزمین های اشغالی گزارش می شود.   شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی از گروهی از زنان پناهجوی اوکراینی گزارشی منتشر کرده که می‌گویند به محض ورود به سرزمین اشغالی، صهیونیست‌ها می‌خواستند از آن‌ها به عنوان برده جنسی استفاده کنند. این زنان اوکراینی می‌گویند به محض ورود به فرودگاه «بن گوریون»، شهرک‌نشین‌های صهیونیست به فرودگاه آمده بودند تا آن‌ها ترغیب به ارائه خدمات جنسی کنند.
در این گزارش آمده است که طی روزهای اخیر، وزارت رفاه و واحد قاچاق انسان در وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی گزارش‌های متعددی از تلاش برای وادار کردن پناهجویان زن اوکراینی به ارائه خدمات جنسی دریافت کرده است.
حدود یکصد پناهجو از اوکراین در جریان مصاحبه خود در فرودگاه بن گوریون در مورد مردی با توصیفی مشابه گفتند که به آنها پیشنهاد پول داده بود تا به آنها کمک کند از منطقه جنگی در اوکراین فرار کنند و از مرز عبور کنند و به فلسطین اشغالی پرواز کنند. آنها در این خصوص گفتند، زمانی که به فلسطین اشغالی رسیدند، همان شخص ادعا کرد که برای بازگرداندن پول باید شروع به ارائه خدمات جنسی کنند.
مقام‌های رژیم صهیونیستی چند روز پیش گزارش کردند که تل‌آویو بیش از 6 هزار پناهجوی اوکراینی را پذیرش کرده است و طی روزهای آینده این تعداد به 15 هزار نفر افزایش می‌یابد.
رویکرد غرب در اوکراین نشان می دهد که کلید واژه های حقوق بشر، حمایت از کشورها و... تنها در جهت اهداف استعماری غرب بیان می شود. سازوکار غرب تنها ایجاد بحران و تنش در جهان است تا وضعیت پیش آمده تغذیه کند. برخی از گزاره های نشان میدهد که ایالات متحده بصورت عمدی تلاش کرد تا اوکراین درگیر با روسیه کند و از این رو اهدافی را دنبال کند. گرچه تا الان آمریکا بازنده اصلی جنگ اوکراین است و ناتوانی واشنگتن در مدیریت جامعه جهانی به طور واضح برهمگان ثابت شد. نکته دیگر این است که قدرت نرم و اقتصادی آمریکا نیز بشپدت زیر سوال رفته است و کشورهای متحده با این کشور کم کم در حال جدایی با این کشور هستند.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات