صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۳۶۷۶۶

رشد تولید فولاد ایران بالاتر از کشورهای مدعی

موفقیت ها نشان می دهد که رویکرد سیاسی کشورمان مبنی بر حفظ استقلال و عدم وابسته بودن به کشورها، یک سیاست مبتنی بر عقلانیت است.

 شاید روایت گری های دروغین و تبلیغات سنگین دشمن از طریق رسانه های دیداری و نوشتاری باعث شده باشد برخی تصور ناکارآمدی از  انقلاب اسلامی داشته باشند. این تصورات در حالی است که مدعیان ناکارآمدی جمهوری اسلامی ایران را با آمریکا و فرانسه و... مقایسه می کنند و حکم به ناکارآمدی می دهند. البته مقایسه جمهوری اسلامی با کشورهای مدعی نیز خود به نوعی تایید عملکرد بهتر انقلاب اسلامی است به این دلیل که از لحاظ زمانی نظامی اسلامی فرصت کمتری نسبت به سایر کشورها داشته است. البته در این فرصت نیز موانع متعددی پیش روی ایران بوده که قابل مقایسه با محدودیت های هیچ یک از کشوره نیست. تحریم، جنگ، نفوذو تبلیغات سنگین علیه دستاوردهای کشورمان و تلاش برای ندیده شدن جمهوری اسلامی از طریق پیژیری سیاست انزوا گرایی ایران و ... تنها نمونه کوچکی از دشمن برای عدم موفقیت بوده است. 

اما موفقیت انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف علمی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی واقعیتی انکار ناپذیر است که حتی در جنگ روایت گری ها نیز قابل کتمان نیست.

رقابت جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مدعی در حوزه فولاد یکی از جاهای است که عملکرد انقلاب اسلامی را نشان می دهد. به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی مجموع تولید فولاد خام ایران به 5.3 میلیون تن رسید. همچنین طبق تخمین این انجمن، تولید فولاد کشورمان طی ماه فوریه نیز به 2.5 میلیون تن رسید که 3.7درصد بیش از عملکرد مدت مشابه سال گذشته میلادی بوده است.
از سوی دیگر مجموع تولید 64 عضو انجمن جهانی فولاد به 299.4 میلیون تن رسید که 5.5درصد کمتر از عملکرد مدت مشابه سال 2021 بوده است. در مدت مورد اشاره، چین با منفی 10درصد، برزیل با منفی 5.8درصد، ترکیه با منفی 5.7درصد، کره جنوبی با منفی 2.6درصد و ژاپن با منفی 2.4درصد در تولید فولاد مواجه شدند؛ از سوی دیگر هند پس از ایران با افزایش 6.6درصدی بیشترین رشد را کسب کرد و آلمان با 1.1درصد، روسیه با یک درصد و امریکا با 6دهم درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.
میزان تولید چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان در دو ماه نخست 2022 به 158 میلیون تن رسید. تولید فولاد امریکا به 13.4 میلیون، ژاپن به 15.1 میلیون، هند به 20.9 میلیون، کره جنوبی به 11.2 میلیون، آلمان به 6.5 میلیون، ترکیه 6.1 میلیون، برزیل به 5.6 میلیون و روسیه به 12.4 میلیون تن رسید.

موفقیت ها نشان می دهد که رویکرد سیاسی کشورمان مبنی بر حفظ استقلال و عدم وابسته بودن به کشورها، یک سیاست مبتنی بر عقلانیت است.  در واقع عقلانیت و توسعه یک رابطه مستقیمی است که جمهوری اسلامی ایران بخوبی آن را انتخاب کرده است. البته هر وقت نیز کسانی به دنبال ایجاد ارتباط وابستگی با آمریکا بوده اند، به همان اندازه نیز ایران اسلامی از توسعه عقب مانده است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات