صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۳۶۸۵۱
افزایش قیمت نفت از سوی آرامکو؛

رویگردانی پالایشگاه‌های هند از خرید نفت عربستان

پالایشگاه‌های هند در پی افزایش قیمت رسمی فروش نفت توسط عربستان برای بازار آسیا، خرید نفت از ریاض را برای ماه مه (اردیبهشت/ خرداد) کاهش و از روسیه را افزایش دادند.

پالایشگاه‌های هند در پی افزایش قیمت رسمی فروش نفت توسط عربستان برای بازار آسیا، خرید نفت از ریاض را برای ماه مه (اردیبهشت/ خرداد) کاهش و از روسیه را افزایش دادند.
بنابر گزارش رویترز، هند به عنوان سومین واردکننده و مصرف‌کننده نفت به دلیل افزایش قیمت نفت به شدت در تنگنا قرار دارد در حالی که قیمت بنزین نیز در برخی ایالت ها به شدت افزایش یافته است.
شرکت تولید نفت دولتی آرامکو عربستان قیمت نفت خام را برای همه مناطق افزایش داده است اما خریداران آسیایی با بیشترین افزایش قیمت روبرو شدند. هند به عنوان سومین اقتصاد بزرگ آسیا میزان زیادی از نیاز نفت خود را از کشورهای غرب آسیا شامل عراق و عربستان سعودی تامین می کند.
دو مقام مطلع در پالایشگاه های هند که نخواستند نامشان فاش شود ضمن اعلام این خبر میزان خرید نفت از روسیه را اعلام نکرده و گفتند کاهش خرید نفت از عربستان سعودی در ماه مه (اردیبهشت/خرداد) زیاد نخواهد بود زیرا آنها باید میزان نفت متعهد شده بر اساس قراردادهای سالانه را از عربستان بخرند.
هند برای کاستن از هزینه های فزاینده واردات نفت به خرید نفت از روسیه رو کرده است که با بیشترین تخفیف نسبت به نفت خام برنت عرضه می شوند. برخی شرکت ها و کشورها به دلیل تحریم های روسیه خرید نفت از این کشور را متوقف کرده اند.
بر اساس این گزارش پالایشگاه های هند برای ماه مه دست‌کم ۱۶ میلیون بشکه نفت با تعهد تحویل خریده اند که تقریبا به اندازه کل خرید نفت هند از روسیه در سال ۲۰۲۱ است. این شرکت ها بیشتر نفت اورال روسیه را می خرند که از نظر کیفیت نفت خام نیمه‌ترش و مشابه با نفت تولیدشده در آسیای غربی و غرب آفریقاست.
احسال الحق تحلیلگر بازار نفت می گوید افزایش خرید نفت روسیه توسط هند به این معناست که نفت کمتری از تولیدکنندگان آسیای غربی از جمله عراق و نفت بصره را خواهد خرید. تغییر در شیوه های خرید نفت غیر از تغییر در جریان کلی دادوستد هند به معنای افزایش هزینه های باربری با کشتی نیز هست زیرا مسافت بیشتری باید طی شود.
یک مقام مطلع در پالایشگاه های هندی نیز گفت: احتمالا نفت بیشتری از این تولیدکنندگان و فروشندگان نفت غرب آفریقا راهی اروپا خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات