صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۴۰۵۵۷

برنامه روسیه برای توسعه هیات‌های دیپلماتیک خود در چند حوزه جهان

به گزارش گروه بین‌الملل، «یِوگنی ایوانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت، مسکو قصد دارد سرکنسول‌های جدیدی در آسیا، آفریقا و و اعضای سازمان «کشور‌های مستقل همسود» را افتتاح کند.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ایوانوف در گفتگو با خبرنگاران گفت: «در تلاشیم تا کسانی را به کشور‌هایی که در آن‌ها فعالیت‌های زیادی داریم بفرستیم که اول از همه شامل اعضای سازمان کشور‌های مستقل همسود است.»
این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه بیان کرد: «اقدامات مربوطه در دست انجام هستند. این کشور‌ها همچنین شامل کشور‌های آسیایی می‌شوند. همچنین ایده گشایش سرکنسولگری‌های جدید در کشور‌هایی که هدف سفر تعداد زیادی از گردشگران ما بوده یا محل زندگی شهروندانمان هستند وجود دارد.»
به گفته معاون وزیر امور خارجه روسیه، دیپلمات‌های روس در حال هدایت فعالیت‌هایشان به سمت مناطق اولویت‌دار برای سیاست خارجی روسیه به ویژه آسیا و آفریقا هستند.
چند روز قبل «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه گفت، کشورش دیگر دلیل موجهی برای حفظ سطح فعلی حضور دیپلماتیکش در کشور‌های غربی نمی‌بیند و لازم است توجه بیشتری را صرف کشور‌های آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا کند.
لاوروف تاکید کرد، مسکو تمرکز جغرافیایی خود را از غرب گرفته و صرف کشور‌هایی می‌کند که «مایل به همکاری با روسیه بر سر فعالیت‌های دوجانبه سودمند و بر اساس شرایط برابر» هستند.
 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات