صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۴۳۰۷۲

مکتب سلیمانی نسخه‌ای برای تقویت انسجام ملی در قبال فتنه‌های دشمنان است

محسن پیرهادی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت سردار سلیمانی، نوشت: شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی،نشان داد انقلاب در داخل و در خارج از کشور زنده است؛ترور ناجوانمردانه او و همراهانش نمونه ای از استیصال دشمنان انقلاب در قبال استراتژی‌های رزمی سردار بود و بدرقه ی میلیونی پیکرش از کربلای معلی تا کرمان -که بزرگترین بدرقه جهان لقب گرفته است- نمود حٌب مردم به انقلاب و ارزش های انقلابی است که در شخصیت بی‌نظیر حاج قاسم سلیمانی جلوه‌گر شده بود.

مکتب سلیمانی نسخه‌ای برای تقویت انسجام ملی در قبال فتنه‌های دشمنان است

طی سه سالی که از  فقدان او می‌گذرد، خدمات و میزان محبوبیت سردار بیش از پیش آشکار و عملکرد او به شاقولی میان مسئولان و مدیران بدل شده است، «مردمداری با اخلاص» و «مدیریت صادقانه بهمراه ولایتمداری» از بازرترین ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی بود که او را از دیگران متمایز کرد، رویه‌ای که ضامن جذب حداکثری و دافع هر کارشکنی و توطئه‌ای بود، سبکی که حالا به تراز خدمتگزاری مسوولان بدل شده است.

سردار به دور از هر دسته بندی و جناح‌بندی خادم مردم بود، او در انجام مسئولیت مرزی برای خدمت رسانی قائل نبود و محبتش به مردم خودی و غیرخودی نداشت، چنانکه در یکی از سخنرانی‌هایش تاکید کرده بود: «ما نباید فقط به قشر مذهبی نگاه کنیم؛ ...ما باید مردم‌مان را حفظ کنیم؛ ما با مردم کم حرف می‌زنیم... ما مدیون مردم هستیم؛ هر چه خدمت کنیم کم است؛ هزاران بار باید پای آنها را ببوسیم...» یا  نگاه او در بحث حجاب مبنی بر اینکه «همان دختر کم‌حجاب دختر من است،دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه ماست.» که این روزها بیش از هر زمانی باز نشر شده، مصداق باور او به جذب حداکثری بود.

در مقابل مردم هم قدردان سردار بودند، قدردانی‌ای که از اخلاص او در عملکردش ناشی می‌شد، چرا که سردار سلیمانی در پرداختن به مسئولیتی که برعهده داشت، نه مدعی بود و نه اهل ممیزی، بر همین اساس اغراق نیست اگر بگویم  سبک و روش عملکرد سردار قاسم سلیمانی چه در جبهه نبرد و چه در قبال مردم ،خود گفتمانی است که نیازمند ترویج و بازخوانی است.

مکتب حاج قاسم نسخه‌ای بی‌بدیل برای تقویت انسجام ملی در قبال فتنه انگیزی‌های مکرر دشمنان نظام است، نسخه‌ای امتحان پس داده که هم مطلوب و مورد مطالبه مردم است و هم سدی محکم در قبال استراتژی های نظامی و روانی دشمنان کشورمان.

نگاهی که باید به بذری در دل‌ها و باورهایمان بدل شود و ریشه بدواند، ما بیش از اینکه نیازمند اسوه‌سازی از شخصیت سردارسلیمانی باشیم نیازمند تکثیر نگاه او در باورها و شیوه‌های عملکردیمان هستیم تا بواسطه آن بیش از پیش شاهد امنیت و شکوفایی کشور، اعتلای ارزش‌های انقلاب  و رضایتمندی مردم باشیم.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات