صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۴۵۴۰۱

روش جدید اصلاح‌طلبان در خبرسازی دروغ/ جعل و توزیع اخبار به نقل از رسانه‌های خارجی

چندی پیش رسانه‌های اصلاح‌طلب، خبری با محتوای تعهد ایران به پرداخت غرامت آرامکو، به نقل از وال‌استریت ژورنال منتشر کردند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif چندی پیش رسانه‌های اصلاح‌طلب، خبری با محتوای تعهد ایران به پرداخت غرامت آرامکو، به نقل از وال‌استریت ژورنال منتشر کردند. واکنش‌های منفی فعالین رسانه منجر به حذف خبر از برخی خروجی‌ها شد و برخی دیگر همچنان این خبر ساختگی را در خروجی خود دارند.

* بعد از لو رفتن این افتضاح، برخی از این رسانه‌ها در فراری رو به جلو، کانال منتشرکننده خبر را به طیف مقابل ربط دادند. اما امروز اتفاق دیگری افتاد که نشان می‌دهد ماجرا از آنچه به نظر می‌رسد جدی‌تر است و یک شیادی خبری در جریان است.

* امروز رسانه اصلاحات‌نیوز، که در ماجرای خبر قبلی از کانال «اصلاحات نیوزپرس»، اعلام برائت کرده بود؛ خبری مشابه با همان منطق را منتشر کرد. این رسانه به نقل از یک دیپلمات روسی (مجهول) و رسانه بلومبرگ مدعی شده است ایران تمام دوازده پیش‌شرط ترامپ را انجام داده، اما آمریکا برجام را نپذیرفته است.

* نادرستی این خبر با یک جستجوی ساده درباره دوازده شرط ترامپ مشخص می‌شود. این شروط ۱۲گانه شامل توقف غنی‌سازی، عدم تولید موشک دوربرد، آزادی زندانیان آمریکایی، تعطیلی سپاه قدس، انحلال حشدالشعبی، عدم حمایت از حزب‌االله و حماس و جهاد و... بود که تاکنون حتی یک مورد آن از سوی ایران پذیرفته و اجرا نشده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات