صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۴۵۲۴۸

جنگ داخلی در رژیم صهیونیستی، آغازی برای سقوط است

اگرتا دیروز تصور می شد که اعتراضات در رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تحقق روند اصلاحات مدنظر کابینه بی بی است، امروز روند اعتراضات و اظهار نظرها از روند سقوط و افول رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

سرعت تحولات در سرزمین های اشغالی به گونه ای است که نمی توان به یک تحلیل واحد حداقل در کوتاه مدت رسید. این تحولات که از جنس تغییر و سقوط برای صهیونیست هاست باعث شده است که جامعه بین الملل شرایط فعلی را در راستای گذر غیر قابل برگشت برای رژیم صهیونیستی قلمداد کنند. واکاوی روند اعتراضات و اظهار نظرها در سرزمین های نشان از رویکرد دفعی است. به عبارتی اگرتا دیروز تصور می شد که اعتراضات در رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تحقق روند اصلاحات مدنظر کابینه بی بی است، امروز روند اعتراضات و اظهار نظرها از روند سقوط و افول رژیم صهیونیستی حکایت دارد. بنابراین تحولات به نحوی است که رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: " آنچه اکنون در اسرائیل روی می‌دهد، فاجعه و کابوس واقعی است و اسرائیل در آستانه نقطه بی بازگشت قرار دارد. بشکه باروت در آستانه انفجار است و ما در موقعیت جنگ داخلی هستیم. تهدیدات خارجی به اندازه کافی وجود دارد ".
واکاوی روندها نشان می دهد که اسرائیل وارد مرحله ای از درگیری ها شده است که نشان دهنده  مسیر بی بازگشت برای صهیونیست هاست و این به معنی آغاز سقوطی است که همگان انتظار آن را می کشند. تزلزل پایه های رژیم صهیونیستی به نقطه ای رسیده است که آنها روند تحولات داخلی و پیرامونی خود را بر اساس نوع تاثیر آن در  روند سقوط اسرائیل تحلیل می کنند. توافق ایران با عربستان سعودی نمونه ای از این تحولات است که اسرائیل آن را در راستای محدودسازی و ناتوانی خود در مقابله جمهوری اسلامی ایران تلقی می کند و این یعنی رژیم صهیونیستی در منطقه نیز انتظار نابودی خود را می کشد.
اختلافات در داخل سرزمین های اشغالی باعث شده است که حتی نزدیکترین افراد و گروهای وابسته به اسرائیل نیز از واقعیت های صهیونیست ها بگویند که قبلا جرات و توان پرداختن به موضوعات این چنینی را نداشتند. نوام چامسکی، فیلسوف و دانشمند علوم شناختی در واکنش به اتفاقات اخیر در سرزمین‌های اشغالی گفته است : "برای فلسطینیان مظلوم در تمام اراضی اشغالی نوعی نژاد پرستی وجود دارد، البته چیزی بدتر از تبعیض نژادی است. هرگز اسرائیل را رژیمی آپارتاید خطاب نکردم چون بدتر از آپارتایداست؛ آفریقای جنوبی بر مردمان سیاه‌پوست متکی بودو 85 درصد مردم آفریقا نیروی کار بودند اما اسرائیل میخواهد فلسطینی‌ها را نابودکند."
اظهار نظر چامسکی در آپارتاید نامیدن رژیم صهیونیستی بیشتر به معنای غیر مشروع بودن آن رژیم است که ذهن جامعه غربی را برای پذیرش سقوط  اسرائیل را آماده  می کند. بنابراین می توان گفت که صهیونیست ها در داخل سرزمین های اشغالی، جامعه غربی، مردم منطقه و ... سقوط رژیم صهیونیستی را پذیرفته اند و تحولات اخیر در داخل آن را آغاز روند این سقوط می دانند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات