صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۴۶۵۳۶

آمریکا و اسرائیل نگران نفوذ هرچه بیشتر منطقه‌ای ایران بعد از سفر رئیس‌جمهور به سوریه هستند

دشمنان جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت به خوبی می‌دانند ایران و سوریه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ارتباط دو جانبه مطلوبی در مسائل مختلف از جمله حوزه سیاست خارجی داشته‌اند
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ حسن هاني‌زاده

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif به گزارش بصیرت، سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه را از ابعاد مختلفی می‌توان مورد بحث و بررسی قرار داد چرا که این سفر به دلائل مختلفی ویژگی‌هایی دارد که بعضاً دوستان انقلاب اسلامی ایران را در سطح منطقه و جهان خشنود و زمینه‌ساز افزایش نگرانی‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در عرصه بین‌المللی می‌شود.

اظهار نگرانی سران آمریکایی و رژیم صهیونیستی از سفر دکتر ابراهیم رئیسی به سوریه از جمله موضوعاتی است که نشان‌دهنده عمق اهمیت این سفر به سوریه است. سفری بعد از بحران دوازده ساله سوریه که دشمنان ایران، سوریه و محور مقاومت نتوانستند جای پای خود را در منطقه مقاوم کرده و سوریه را تحت پرچم خود درآورند، بنابراین این سفر بسیار مهم است به این خاطر است سران آمریکایی به صورت بسیار مستقیم از سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه اظهار نگرانی کرده‌اند.

علی‌رغم اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت به خوبی می‌دانند ایران و سوریه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ارتباط دو جانبه مطلوبی در مسائل مختلف از جمله حوزه سیاست خارجی داشته‌اند، اما با پشت سر گذاشتن بحران سوریه بعد از دوازده سال جنگ با تروریست‌ها و دفاع از سرزمین خود، سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه موجبات نگرانی آن‌ها را فراهم کرده است.

مساله حائز اهمیت در این موضوع این است که آمریکا و رژیم صهیونیستی نگران افزایش عمق نفوذ ایران در منطقه هستند، نه فقط در سوریه، چرا که پیشتر اشاره شد ایران و سوریه دهه‌هاست ارتباط دو جانبه مطلوبی با هم دارند. علی‌رغم اینکه دشمن برای تغییر حاکمیت در سوریه و تاثیرگذاری بر سوریه برای ایجاد حکمرانی منطبق با مواضع خود در طی دوازده سال گذشته میلیارد‌ها دلار هزینه کرد و زنان و کودکان و مردان بسیاری را مظلومانه به خاک و خون کشید، اما باز هم نگران نفوذ ایران در سوریه هستند چرا که به این موضوع واقفند اتحاد هرچه بیشتر ایران و سوریه به منزله تقویت محور مقاومت در منطقه و تضعیف رژیم صهیونیستی است.

لازم به ذکر است بعد از امضای توافقنامه ایران و عربستان در پکن شاهد اظهار نگرانی از سوی مسئولین و سران آمریکایی و رژیم صهیونیستی بودیم، چرا که دشمنان جمهوری اسلامی نگران نفوذ ایران در منطقه هستند، لذا تلاش می‌کنند تا دامنه ارتباطات و مراودات ایران اسلامی را با کشور‌های منطقه تنگ و محدود کنند در حالی که یکی از مهمترین راهبرد‌های دولت سیزدهم ایجاد همگرایی منطقه‌ای است.

دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن تاکنون به خوبی نشان داده به توسعه روابط با کشور‌های منطقه و همسایه بسیار بها می‌دهد چرا که تقویت همگرایی بین کشور‌های منطقه منجر به کاهش هژمونی آمریکا در منطقه و انزوای هرچه بیشتر رژیم صهیونستی می‌شود.

تقویت روابط ایران با کشور‌های منطقه و تاکید بر لزوم خروج و حذف رژیم صهیونیستی از منطقه به عنوان غده سرطانی وخیمی که سلامت و امنیت منطقه را تهدید می‌کند قطع به یقین بزرگترین نگرانی حامیان این رژیم کودک‌کش است به این خاطر آمریکایی و رژیم غاصب نگران تقویت اتحاد ایران و سایر کشور‌های منطقه هستند چرا که به شدت از تقویت محور مقاومت وحشت دارند به این خاطر است که رژیم صهیونیستی نگران بازگشت سوریه به معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات