صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۶۳۳۸۴

اسرائیل در جنگ با محور مقاومت بسیار آسیب‌پذیر است

اسرائیل در جنگ با محور مقاومت بسیار آسیب‌پذیر است؛ یعنی به مراتب آسیب‌پذیرتر از مجموعه کشور‌های جبهه مقاومت، چرا که اسرائیل مورد نفرت عموم مردم جهان قرار دارد و حامیان بسیار اندکی در سطح جهان از بین صهیونیست‌هایی دارد که خواهان گسترش ناامنی هستند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ حسن هانی‌زاده

یکی از موضوعاتی که کشور‌های غربی بخصوص آمریکا همواره نگران آن است و در این‌باره به اسرائیل هشدار‌های لازم را داده و نتانیاهو را در این موضوع نهیب می‌زنند آسیب‌پذیری اسرائیل در جنگ با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت است.

در این موضوع شک و تردیدی وجود ندارد که اتفاقا اسرائیل در جنگ با محور مقاومت بسیار آسیب‌پذیر است؛ یعنی به مراتب آسیب‌پذیرتر از مجموعه کشور‌های جبهه مقاومت، چرا که اسرائیل مورد نفرت عموم مردم جهان قرار دارد و حامیان بسیار اندکی در سطح جهان از بین صهیونیست‌هایی دارد که خواهان گسترش ناامنی هستند.

سناریو‌های بسیاری درخصوص آسیب‌پذیری اسرائیل مطرح می‌شود از جمله این موارد بسیار مهم که اگر محور مقاومت مخازن آمونیاک و آب شرب و شیرین رژیم اسرائیل را مورد حمله قرار دهد آب شرب اراضی اشغالی قطع خواهد شد و این موضوع فشار شدیدی به آن‌ها وارد می‌کند و زمین‌ساز افزایش اعتراضات به نوع مدیریت و نحوه فعالیت‌های نتانیاهو خواهد شد.

از سوی دیگر نشر گاز آمونیاک نیز موضوع بسیار خطرناکی است. نباید از این موضوع غافل شویم که نیروگاه‌های برق رژیم صهیونیستی زیر چتر موشک‌های هایپرسونیک حزب‌الله و انصارالله قرار دارند به طوری که نیروگاه اتمی دیمونا در تیررس موشک‌های محور مقاومت است.

بی تردید هدف قرار گرفتن نیروگاه اتمی دیمونا آسیب جدی و کشنده‌ای در بحث تامین انرژی رژیم صهیونیستی به جا خواهد گذاشت که برای اسرائیل غیر قابل تحمل و جبران خواهد بود. کارشناسان مسائل منطقه براین باورند نگرانی‌ها غربی‌ها نسبت به آسیب‌پذیری اسرائیل باعث افزایش بازدارندگی در این بیشتر برای گسترش جنگ در منطقه می‌شود.

آن‌ها بر این باورند به دلایل اشاره شده اسرائیل مجبور است با احتیاط بیشتری عمل کند و تا اندازه‌ای از گسترش جنگ جلوگیری به عمل بیاورد. آنچه در این موضوع حائز اهمیت است اسرائیل بدون اجازه و دریافت چراغ سبز از آمریکا دست به عکس‌العمل نظامی گسترده‌ای نخواهد زد، چرا که در این صورت رژیم صهیونیستی آسیب جدی خواهد دید.

در این موضوع تردیدی نیست که حزب‌الله لبنان، حشد الشعبی عراق و حتی انصاراله یمن تا جبهه مقاومت در سوریه از تمام امکانات موشکی و پهپادی خود علیه رژیم صهیونیستی استفاده خواهند کرد و این رژیم غاصب را چند قدم به اضمحلال نزدیک‌تر خواهند کرد.

اسرائیل به شدت نگران حملات موشکی و پهبادی محور مقاومت است چرا که در صورت اصابت یک موشک به فرودگاه بین‌المللی بن گورین تمامی پرواز‌های بین‌المللی به اسرائیل متوقف می‌شود. امروز مردم اسرائیل به شدت معترض سیاست‌ها و عملکرد نتانیاهو و گسترده کردن جنگ در اراضی اشغالی و به تبع آن منطقه هستند. فشار اقتصادی بیشماری که طی ده ماه گذشته بر اسرائیل وارد شده ضمن اعتراضات بسیار زیاد خانواد ه‌های اسرا به نتانیاهو، شکست سیاسی و پایان حیات سیاسی نتانیاهو را به نسبت قبل برجسته کرده است.

با اینکه نتانیاهو نسبت به ناکامی‌های خود و از دست رفتن بسیاری از ظرفیت‌های اسرائیل آگاه است، اما اسرائیل را قربانی خواسته‌های خود کرده لذا ضمن پایان دادن به حیات سیاسی خود زمینه‌های لازم برای پایان دادن به حیات این غده سرطانی درمنطقه را فراهم کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات