صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۴۹۰۸۸

محرم فرصتی برای جهاد تبیین/ حجاب در مسلخ غرب

انحطاطی که حالا به دختر ایرانی امر می‌کند روسری و شال از سر بردارد و بدون حجاب به داخل سینه‌زنی‌ها، هیئت‌های مذهبی ، تکایا و روضه‌ها برود تا کم‌کم عادی شود و حتی پا را فراتر می‌گذارد.

محرم در و دیوار و کوچه و برزن را در هر شهر و روستایی سیاه‌پوش کرده است و بار دیگر، یادآوری مصیبت‌های وارده به خاندان رسول خدا، دل‌های عاشقان حسینی را ماتم‌زده کرده و مجالس روضه، هیئت و سینه‌زنی و سخنرانی را به پا کرده است. اما محرم امسال با سال‌های دیگر یک تفاوت بزرگ دارد!

پاییز سال گذشته بود که دشمن در پی یک پروپاگاندای همه‌جانبه از شرق و غرب و درون و بیخ گوش، بزرگ‌ترین سلاح معنوی مسلمانان را به مسلخ کشاند تا به قول خودشان برای مطیع کردن جامعه مسلمانان و نابودی ارزش‌ها و تبدیل هنجار‌ها به ناهنجاری و حلال و حرام کردن قوانین و سنت‌ها با بدعت‌گذاری‌های تازه در دین خدا، جامعه مسلمانان را از درون دچار انحطاط کنند. انحطاطی که حالا به دختر ایرانی امر می‌کند روسری و شال از سر بردارد و بدون حجاب به داخل سینه‌زنی‌ها، هیئت‌های مذهبی، تکایا و روضه‌ها برود تا کم‌کم عادی شود و حتی پا را فراتر می‌گذارد و فرمان درگیری لفظی و حمله گروهی هم می‌دهد که اولاً چندنفر با هم باشید تا کسی جرئت خرده‌گیری نداشته باشد و دوم آنکه اگر کسی ایراد گرفت، بگویید امام حسین همه را مهمان کرده و ربطی به کسی ندارد و حتی می‌گوید از سلاح گریه هم استفاده کنید...

نشانه‌گیری دشمن و ترس از نهضت عاشورا
دشمن محرم را نشانه گرفته؛ چراکه می‌داند عاشورا نهضتی بحق بود و نبردی میان حق و باطل است. بنابراین نویسنده غربی به سیاستمدارش چنین تأکید می‌کند که «باید مراقب بود که اگر این عزاداری‌ها و این همه عشق هدف‌دار شود و به سوی قلب غرب نشانه رود، دیگر هیچ سلاحی نمی‌تواند در برابر آن مقابله کند.»

حالا غرب و دشمن غربی بیش از هر زمان دیگری به عمق الگو و اسوه بودن نهضت عاشورا و نقش محرم در انقلاب‌های بزرگ تاریخ پی برده و خوب می‌داند که محرم و صفر و عاشورا و تاسوعا بود که زن و مرد مسلمان ایرانی را سازماندهی کرد تا انقلابی به بزرگی انقلاب اسلامی ایران شکل بگیرد و نظام اسلامی بر بلندای تاریخ زورگوی بین‌الملل سر بر آورد و حالا به چنان اقتدار و صلابتی برسد که بتواند موازنه هژمونی جهان را در هم بریزد.

روشنگری‌های عاشورایی
حالا دشمن غربی وارد میدان شده تا بزرگ‌ترین پیام عاشورا را؛ یعنی امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح در امور دین را که به دست حاکم فاسد زمانه دچار خسران شده بود، به نابودی بکشاند. پیامی که یادآور می‌شود «حجاب» به عنوان واجب‌ترین سنت دین امروز نیاز به روشنگری‌های بانویی، همچون خانم حضرت زینب(س) دارد و جهاد تبیین می‌تواند مانع خسران‌های آینده در دین و نبرد با بدعت‌گذاری‌های تازه شیطانی باشد.

دشمن نمی‌داند و شاید هم می‌داند و از سلاح بدعت‌گذاری برای نبردی دیگری وارد کارزار شده تا بلکه این بار موفق شود و با عادی‌انگاری بی‌حجابی و بهره‌گیری عده‌ای از دختران سرزمینمان در این نبرد به اهداف شوم خود نائل گردد؛ اما حجاب به عنوان یک فریضه واجب دینی از فرایضی است که اباعبدالله را به مسلخ کربلا می‌کشاند و عشق حسینی تنها به معنای حضور در عزا و عزاداری نیست. آنجا که حضرت رقیه(س) در روضه‌ای بر سر پیکر بی‌سر بابا می‌خواند «نگران حجابم نباشی بابا، چادرم سوخته، اما به سرم هست هنوز...» یا وقتی حضرت زینب(س) فریاد بر می‌آورد که «سر‌ها را جلوتر ببرید که مبادا چشم نامحرم به بانوان بیفتد...»

محرم فرصتی برای جهاد تبیین
«حجاب» همان واجبی است که این روز‌ها با نبرد دشمن خودی و بیگانه از درون و بیرون دچار چالش شده و «محرم» فرصتی برای جهاد تبیین است تا با بی‌حجابی که دشمن قصد دارد بر دختر مسلمان ایرانی تحمیل کند و برهنگی را آزادی بنامد، مبارزه‌ای روشنگرانه داشت؛ که اگر برهنگی آزادی بود و مصونیت می‌آورد، جامعه غربی نباید این همه شاهد فروپاشی خانواده، تجاوزهای بی‌شمار و به انحراف کشیدن جامعه به سوی روابط خارج از عرف و... می‌بود.
مبلغان، مفسران، تحلیلگران و سخنرانان وظیفه دارند با جذب حداکثری بر مبنای دغدغه رهبری که هم موعظه نیاز داریم هم به تبلیغ و تحقیق احتیاج داریم، از فرصت محرم در مسیر جهاد تبیین و نبرد و بیرون راندن دشمن بهره بگیرند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات