صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۵۳۹۹۷

جدال در آشیانه اصلاح‌طلبان

مخاطبان به سادگی متوجه می‌شوند که دلیل تغییر کانال و پایگاه سحام نیوز، اختلافات آشکار با حزب اعتماد ملی و شخص دبیر کل سابق آن (مهدی کروبی) می‌باشد. اما سوال اصلی اینجاست که این اختلاف چرا و چگونه طی ماه‌های اخیر شدت گرفته و به نقطه کنونی رسیده است؟
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

مسئولین کانال و سایت سحام نیوز، بیانیه قابل تاملی را در خصوص قطع تعلق خود به حزب اعتماد ملی منتشر کرده‌اند. در این بیانیه آمده است:

"با توجه به راه‌اندازی رسانه حزب اعتماد ملی طی سال‌های اخیر و نیز به دلیل ایجاد تغییراتی واضح جهت اعلام عدم وابستگی به حزب اعتماد ملی و نیز دبیر کل اسبق و محصور آن، جناب آقای کروبی؛ ما تصمیم به تغییر نام این رسانه گرفته‌ایم. ما این مجموعه را سهم ملت ایران می‌دانیم، لذا نام آن را به سهام نیوز تغییر می‌دهیم."

در یک نگاه ابتدایی، مخاطبان به سادگی متوجه می‌شوند که دلیل تغییر کانال و پایگاه سحام نیوز، اختلافات آشکار با حزب اعتماد ملی و شخص دبیر کل سابق آن (مهدی کروبی) می‌باشد. اما سوال اصلی اینجاست که این اختلاف چرا و چگونه طی ماه‌های اخیر شدت گرفته و به نقطه کنونی رسیده است؟ در این خصوص دو نکته اساسی وجود دارد که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت:

نخست اینکه سحام نیوز در سال گذشته و همگام با اغتشاشات ضد ایرانی، علنا تبدیل به یک رسانه برانداز شد و ادعای اولیه و دروغین خود درخصوص مرزبندی با ضد انقلاب را زیر سوال برد. حتی کار به جایی رسید که سحام نیوز دست به سانسور برخی مواضع کروبی یا تحریف آن‌ها زد. به عبارت بهتر، سحام نیوز از پایگاه رسانه‌ای حزب اعتماد ملی و مهدی کروبی، تبدیل به یک پایگاه تولید فکر و گفتار در حمایت از براندازی در کشورمان شد و هر کجا مواضع کروبی و دیگر اعضای حزب اعتماد ملی با این مشی همخوانی نداشت، خبری از انعکاس آن‌ها در کانال و سایت مذکور نبود! همین مسئله منجر به تاکید کروبی وبرخی اعضای ارشد حزب اعتماد ملی مبنی بر لزوم جایگزینی رسانه‌ای دیگر و قطع تعلق خاطر سحام نیوز به این مجموعه بود.

نکته دوم، مربوط به تقابل آشکاری است که میان طیف برانداز (افراطی) جریان اصلاح‌طلب و اعضای میانه روی آن شکل گرفته و با نزدیک‌تر شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال، شاهد پررنگ‌تر شدن آن هستیم. رویکرد برخی چهره‌ها و گروه‌های تعریف شده در دل جریان اصلاح طلب مبنی بر گذار از قانون اساسی و تغییر ماهوی آن، آزادی بی حد و حصر در خصوص حجاب، تحریم انتخابات و. با مشی برخی دیگر از گروه‌ها و احزاب تعریف شده در جریان اصلاحات همخوانی ندارد. اختلافات صورت گرفته در حزب اتحاد ملت بر سر رویکرد افراطی و ضد انقلابی صریح آذرمنصوری و دیگر اعضای ارشد ان مجموعه نیز ریشه در تقابل میان دو طیف تندرو و میانه رو در جریان اصلاحات دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات