بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۵۵۶۰۲

تأکید فرانسه بر نقش‌آفرینی مثبت ایران برای حفظ صلح و ثبات در منطقه

وزیر خارجه فرانسه در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به نقش‌آفرینی سازنده و مثبت ایران برای حفظ صلح و ثبات در منطقه، بر اهمیت جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه تأکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در نیویورک حضور دارد، امشب (سه‌شنبه) سوم بهمن ماه با استفان سژورنه وزیر امور خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که نخستین بار بین امیرعبداللهیان و وزیر خارجه جدید فرانسه و به دعوت طرف فرانسوی و در محل نمایندگی این کشور در نیویورک برگزار شد، آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات مهم مورد اهتمام دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این دیدار با محکوم کردن شدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که یکصد و ۹ روز است همچنان ادامه دارد و بیش از ۲۵ هزار شهید به همراه داشته،  بر ضرورت اهتمام جدی جامعه جهانی برای متوقف کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، دستیابی به آتش‌بس فوری و مقابله با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران از تداوم گفت‌وگوها و مشورت‌های ایران و فرانسه در زمینه‌های مورد علاقه مشترک و تقویت مناسبات دوجانبه استقبال کرد.

استفان سژورنه وزیر امور خارجه فرانسه هم در این دیدار با اشاره به نقش‌آفرینی سازنده و مثبت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ صلح و ثبات در منطقه، بر اهمیت جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه تأکید کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه همچنین بر اهمیت حفظ و توسعه مناسبات دوجانبه تأکید کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران که برای شرکت در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه در نیویورک حضور دارد، پیش از این هم با وزرای خارجه روسیه، لبنان و گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه ملاقات و گفت‌وگو کرده بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات