صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۵۶۷۴۸

آقایان حزب اللهی؛ مخاطب سخنان رهبری شما هستید!

رهبر انقلاب در بیانات اخیر خود فرموده بودند: اینکه در فضای مجازی به هم بد بگویند، فحاشی و اهانت کنند، تهمت بزنند، این کارها انتخابات را بی‌برکت می‌کند.
رهبر انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان فرمودند: «آن کسانی که در میدان انتخابات وارد می‌شوند، از بددهنی، توهین و اهانت به دیگران اجتناب کنند. این‌ها کارهای لازمی است که ما در زمینه انتخابات باید انجام دهیم. آن که وارد می‌شود، بداخلاقی نکند. اینکه در فضای مجازی به هم بد بگویند، فحاشی و اهانت کنند، تهمت بزنند، این کارها انتخابات را بی‌برکت می‌کند. از سیاه‌نمایی اجتناب کنند؛ این‌جور نباشد که بعضی برای اینکه توجه مردم را به خودشان جلب کنند، سیاه‌نمایی کنند. سیاه‌نمایی غلط، خلاف واقع و دروغ است.»ایشان همچنین در آذرماه 1402 فرمودند: «از دوقطبی‌های کاذب بپرهیزید. در کشور مدام دوقطبی درست می‌کنند. آن کسانی که مبانی، اصول، دین، انقلاب، ولایت فقیه و این چیزها را قبول دارند، برادر شما هستند، حالا گیرم یک اختلاف سلیقه‌ای هم با شما داشته باشند. یکی از چیزهایی که انسان واقعاً باید از آن شِکوه و گله کند، بعضی از اظهارات در فضای مجازی است؛ سر یک چیز بیخود، این به آن می‌پرد، آن به این می‌پرد! پرهیز کنید؛ شما که بسیجی هستید [این کار را] نکنید.»
رهبر انقلاب در دیدار با مردم کرمان و خوزستان فرموده بودند: «بعضی‌ها مردم را از انتخابات دل‌سرد می‌کنند. این کار غلطی است. این به ضرر کشور است. به ضرر فلان شخص و فلان آدم نیست؛ به ضرر کشور است.» در روزهای اخیر، اقدامات برخی از چهره‌ها و جریان‌ها که خود را حزب اللهی و انقلابی معرفی می‌کنند، برخلاف فرمایشات رهبر انقلاب، توهین و تهمت علیه یک دیگر است و می‌توان گفت به جای دغدغه خدمت به مردم، بیشتر دغدغه سهم‌خواهی دارند.کسی که در موضوع انتخابات مجلس وارد می‌شود، باید در باب قانون گذاری، فهم و ایده داشته باشد و برنامه‌های خود را ارائه دهد؛ نه آنکه با تخریب جریان مقابل یا اتهام زنی، بخواهد برای خود رای بخرد. برخی از چهره‌ها را می‌توان دچار جوزدگی در فضای شبکه‌های اجتماعی به خصوص توییتر دانست؛ به گونه‌ای که به جای ارائه ایده، به جدل با چهره‌های دیگر می‌پردازند. به عبارتی دیگر، بی‌ایده بودن خود را به وسیله تقابل با دیگران می‌پوشاند.
رهبر انقلاب در فروردین ماه سال 97 در دیدار با جمعی از مسئولان نظام فرمودند: «خیلی از شماها از اوایل انقلاب در میدان فعالیت‌های انقلابی بوده‌اید؛ یعنی دهه ۶۰ را بخوبی درک کرده‌اید. یادتان هست احساسات خودتان در آن دهه را؟ یادتان هست بی‌اعتنایی به مال را؟ یادتان هست اهتمام به خدمت را که در آن دهه داشتید؟ یکی از چیزهایی که برای ماها خیلی مهم است [این است که] اینها یادمان می‌رود.»تفاوت اندیشه و رویکردهای سیاسی و اجتماعی، در تمام جریان‌ها وجود دارد و اساسا مبنای شکل گیری احزاب و تشکل‌های متعدد، همین اختلاف نظرهاست. اما نکته مهم این است که نباید این اختلاف‌ها، بهانه‌ای برای تخریب یا تهمت به اشخاص و جریان طرف دیگر باشد.
رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم در دی ماه سال جاری اشاره داشتند: «اختلاف دو جور است. یک وقت دو نفر اختلاف سلیقه دارند؛ در فلان مسئله سیاسی. باهم دوست هستند، رفیق‌اند، سر سفره می‌نشینند، اختلاف نظر هم دارند. یک وقت اختلاف نظر، جوری است که هر چیزی از یک طرف صادر شود، فکر [باشد یا] عمل، خوب [باشد یا] بد، از طرف دیگر محکوم است. اسم این دوقطبی است. هرکاری طرف مقابل کند، این طرف، آن را محکوم می‌کند. ولو خوب باشد. این‌ها از کارهایی است که مخالفین و دشمنان ملت ایران، مشغول‌اند.»یکی از مصادیق مهم این موضوع، کسانی هستند که تمام اقدامات مجلس کنونی را زیر سوال می‌برند یا تمام نمایندگان مجلس را به بدون ارائه مدرک، به عنوان فاسد معرفی می‌کنند. طبیعتا انتقادات مختلفی به مجلس وارد و ممکن است برخی از نمایندگان مرتکب خطا یا حتی فساد هم بشوند که لازم است رسیدگی شود. اما تعمیم آن به تمام نمایندگان و ساختار مجلس، قطعا اقدامی خلاف واقع است.
نکته دیگری که در این روزها در میان برخی چهره‌ها دیده می‌شود، فاصله گرفتن از مردم به ویژه مناطق محروم است و به جای پرداختن به موضوعات مردم، بیشتر به دعواهای سیاسی خود توجه می‌کنند.رهبر انقلاب در سال 82 فرموده بودند: «نامزدهای انتخابات مراقب باشند خود را وامدار ثروتمندان و قدرتمندان و امثال این‌ها نکنند. اگر کسی وامدار دستگاه‌ها و اشخاص و وامدار پول و قدرت شد، دیگر نمی‌تواند برای مردم دلسوزی کند.»
ایشان همچنین در سال 90 فرمودند: «آن نماینده مجلسی که با پول فلان شرکت و فلان کمپانی و فلان ارباب و فلان پولدار توی مجلس بیاید، مجبور است آنجایی که آن‌ها لازم می‌دانند، قانون جعل کند، قانون بردارد، توسعه و تضییق در قانون کند. این نماینده به درد مردم نمی‌خورد. نه باید به مراکز ثروت‌های شخصی متصل بود، و نه به طریق اولی‌ به ثروت‌های عمومی. کسی بیاید از پول بیت‌المال مصرف کند، برای اینکه به وکالت مجلس برسد؛ این دو برابر اشکال دارد، اشکال مضاعف دارد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات