صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۳۴

بریکس علیه سوئیفت

شرکت هنلی و شرکا اعلام کرد که در حال حاضر، مجموع ثروت قابل سرمایه‌گذاری کشورهای عضو بریکس بالغ بر ۴۵ تریلیون دلار است
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی

استاد دانشکده اقتصاد ملی و مدیریت دولتی ریاست‌جمهوری روسیه گفت به‌زودی گروه بریکس برای سوئیفت یک سامانه جایگزین ایجاد می‌کند. آندری مارگولین، استاد دانشکده اقتصاد ملی و مدیریت دولتی ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد: کشورهای عضو گروه بریکس به زودی یک سامانه پرداخت 2 یا چند جانبه به عنوان جایگزین سامانه پیام‌رسان بین بانکی سوئیفت ایجاد خواهند کرد.

وی تاکید کرد: من شک ندارم به‌زودی شاهد ایجاد یک سامانه بانکی جایگزین سوئیفت در ساختار گروه بریکس خواهیم بود. ما هنوز آماده ایجاد یک ارز مستقل نیستیم ولی امکان اجرایی شدن این رویکرد هم در بلندمدت وجود دارد.

مارگولین ادامه داد: سامانه بانکی جایگزین سوئیفت که برای بسیاری از کشورهای جهان جذاب خواهد بود به همین زودی از سوی گروه بریکس معرفی می‌شود و این سامانه موضوعی است که ما باید با یکدیگر روی آن همکاری کنیم. این استاد روس تاکید کرد: بریکس دقیقاً همان اتحادی است که می‌تواند مسؤولیت به حداقل رساندن تبعات هر بحرانی را در سطح جهان به دوش بکشد.

شرکت هنلی و شرکا اعلام کرد که در حال حاضر، مجموع ثروت قابل سرمایه‌گذاری کشورهای عضو بریکس بالغ بر ۴۵ تریلیون دلار است.

گروه بریکس که قبلا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، پس از پیوستن عربستان سعودی، ایران، اتیوپی، مصر و امارات متحده عربی در ژانویه سال جاری میلادی، گسترش بیشتری یافته است.

 ۱۰ کشور کنونی بریکس، دارای ۱.۶ میلیون نفر با دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیون دلار هستند که شامل بیش از ۴۷۰۰ نفر با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار و بیش از ۵۰۰ میلیاردر است. پیش‌بینی می‌شود که تعداد میلیونرهای آن در ۱۰ سال آینده ۸۵ درصد افزایش یابد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات