تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۶۰۵۸۳

روز ۲۴۴ طوفان‌الاقصی/ ۳۲ شهید و دهها زخمی در بمباران یک مدرسه

جنگ در غزه در حالی ادامه دارد که بمباران و گلوله‌باران مناطق مختلف این منطقه از شمال تا جنوب لحظه‌ای متوقف نمی‌شود، در تازه‌ترین جنایت اشغالگران یک مدرسه که محل اسکان آوارگان بود، هدف بمباران شدید قرار گرفت.

244 روز از یورش همه‌جانبه اشغالگران اسرائیلی به منطقه غزه می‌گذرد، جنگی که هیچ شباهتی به دیگر جنگ‌ها ندارد؛ به طوریکه اصلی‌ترین هدف بمباران‌ها و گوله‌باران اشغالگران در آن زنان و کودکان و محل اسکان آوارگان هستند. شمال تا مرکز و جنوب غزه از بامداد امروز نیز شاهد حملات شدید اشغالگران است.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه تهاجم وحشیانه ارتش اشغالگر تاکنون  36 هزار و 586 شهید و 83 هزار و 74 زخمی به دنبال داشته و هزاران نفر نیز مفقود هستند که پیکر اکثر آن‌ها همچنان زیر آوار ساختما‌ن‌هاست.

در حوزه تحولات سیاسی نیز گفت‌وگوها در دوحه، پایتخت قطر، برای بحث در مورد پیشنهاد اعلام شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای انعقاد توافق بین جنبش حماس و رژیم اشغالگر اسرائیل ادامه دارد، هرچند هنوز هیچ موضع نهایی از سوی هر دو طرف در رد یا پذیرش این طرح صادر نشده است.

هر چند در این باره روزنامه نیویورک تایمز امروز به نقل از یک مقام مطلع قطری نوشت که دوحه پاسخ مثبتی از سوی حماس در خصوص طرح جو بایدن دریافت کرده است؛ همچنین منابع اسرائیلی نیز گزارش دادند که نتانیاهو نیز به دنبال هرچه سریع‌تر تمام شدن جنگ غزه است.

مهمترین تحولات روز 244 عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

05:52- شش شهید در بمباران دوباره اردوگاه النصیرات در غزه

در پی هدف قرار دادن یک آپارتمان مسکونی در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه تاکنون 6 نفر به شهادت رسیدند.

03:15-حمله هوایی به یک مدرسه در مرکز غزه

جنگنده‌های اسرائیلی مدرسه «السردی» در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه که به مکانی برای اسکان آوارگان تبدیل شده است را بمباران کردند که ابن جنایات تاکنون32 شهید و دهها مجروح در پی داشته است.

02:53-حملات شدید هوایی ارتش اشغالگر به جنوب لبنان

جنگنده‌های رژیم اشغالگر اسرائیل بامداد امروز روستاهای «کونین»، «بیت حانون» و «صدیقین» در جنوب لبنان را به شدت بمباران کردند.

02:13-یک کشتی یونانی در دریای سرخ هدف حمله موشکی قرار گرفت

شرکت امنیت دریایی «امبری» انگلیس اعلام کرد که یک کشتی تجاری یونانی در دریای سرخ در حالیکه به سمت فلسطین اشغالی حرکت می‌کرد هدف حمله موشکی از جانب یمن قرار گرفته است.

01:26-هاآرتص: مقامات اسرائیلی به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ غزه باید به زودی تمام شود

روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی نوشت که نتانیاهو و اعضای کابینه جنگ و فرماندهان ارتش اسرائیل به یک نقطه نظر مشترک در خصوص جنگ غزه رسیده‌اند و آن لزوم پایان هرچه سریع‌تر جنگ است.

طبق این گزارش، بنی گانتز، گادی آیزنکوت و هرتزی هالوی از اعضای کابینه جنگ به شدت نگران این هستند که اوضاع جبهه شمالی در مقابل حزب‌الله از کنترل خارج شود.

12:21-پوتین: در غزه یک نسل‌کشی در جریان است

رئیس جمهور روسیه در سخنانی گفت: پاسخ اسرائیل به حمله حماس شباهتی به جنگ ندارد؛ بلکه یک نسل‌کشی علیه ساکنان غزه است.او تأکید کرد که تنها راه حل تنش در غرب آسیا، تشکیل کشور فلسطینی و به رسمیت شناختن آن است.

00:00-بیمارستان «شهداء الاقصی» در غزه در آستانه فاجعه

مدیریت بیمارستان «شهداء الاقصی» در مرکز غزه اعلام کرد که یکی از دو مولد تولید برق در این مجتمع پزشکی در پی کمبود سوخت از کار افتاده است و این در حالی است که بیش از 700 زخمی و بیمار در بیمارستان تحت مداوا قرار دارند.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات