صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۶۱۵۵۸

حال و هوای زائران امام رضا(ع) در عید غدیر

عشق علی(ع) شرق و غرب و شمال و جنوب ندارد و در همه عالم علی(ع) یکی است؛ این عشق در دل هر آزاده‌ای می‌تواند جا بگیرد؛ از کودک و نوجوان گرفته تا بزرگسالان؛ عشق به علی(ع) حتی سن و سال هم ندارد.

ای امام مهربانم؛خوش به حال رواق‌ها و دیوارهای حرمت،خوش به حال مناره‌ها وکاشی‌های بارگاهت، خوش به حال زائرانی که در این عید پربرکت در حریم قدسی شما مهمان هستند.

شور و شعف مردم در برپایی عید غدیر خم حال و هوای معنوی به شهر مشهد داده است و در کوچه ها و خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی بوی اسپند و گلاب به مشام می‌رسد و مجاوران و زائران از خوشحالی سر از پا نمی‌شناسند و با لب خندان، این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک می‌گویند و از خداوند منان خواستار بر آورده شدن حوائجشان را دارند.

امروز آوای بال ملائک را در هر گوشه از صحن ها و رواق‌های حضرت می‌توان شنید همه در حال زمزمه یا علی مددگویان و یا رضا جان هستند.

ای شمس‌الشموس خراسانی ها؛ زائران غریبت را ببین که از راه دور به میعادگاه عاشقی تو چشم دوخته‌اند تا از جام کرامتت جرعه‌ای بنوشند. 

انگار شگفتی غدیر نه تنها در آسمان حرم مطهر رضوی بلکه کره زمین را هاله‌‏ای از انوار سبز، احاطه کرده است! گویی تکامل واپسین زمین، در حال شکل‏ گیری است! و این معجزه عید غدیر است....

به هر گوشه از صحن و سرای حرم که نگاه می‌کنی ندای زائران ندای«یا علی مدد» است و آمده اند در این آستان قدسی با امامت و ولایت حضرت علی(ع) تجدید بیعت کنند.

تمام صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی از کتیبه‌ها و پرچم‌های رنگی پر شده است. همه‌جا چراغانی شده و جشنواره نور و گل و گلاب راه افتاده است.

در ایام دهه ولایت در تمام صحن و سرای حضرت بساط جشن و سرور برپاست.

آقا جان تک تک عاشقانت دل تنگـــ حرمت هستند و برای دیدن حرمـتان ثانیـه شماری می‌کنند و چه بی قرار هوای کبوتــران حرمــت را کرده ایم....

عشق علی(ع) شرق و غرب و شمال و جنوب ندارد و در همه عالم علی(ع) یکی است؛ این عشق در دل هر آزاده‌ای می‌تواند جا بگیرد؛ از کودک و نوجوان گرفته تا بزرگسالان؛ عشق به علی(ع) حتی سن و سال هم ندارد.

امروز تمام صحن و سرایت غرق در نور است، ارادتمندان به مولا میهمانان حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) هستند. آقا جان‌ امروز زائرانت عاشق تر و مشتاق تر از همیشه گرداگرد حرم مطهر تو می‌چرخد و تو را طواف می‌کنند،گویی آمده اند نزدیک تو باشند تا لحظه ای نگاهشان کنی...

 یا غریب الغربا لحظه ای نظر کن بر حال زائرانی که تا زمزمه می‌کنند:السلام علیک یا علی بن موسی الرضا اشک در چشمانشان جاری می‌شود ...

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات