صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۶۲۵۷۷

هریس جایگزین بایدن می‌شود؟

با بلندتر شدن صدا‌های درخواست کناره‌گیری رئیس‌جمهور از نامزدی حزب دموکرات، برخی از دموکرات‌های سرشناس پشت سر هریس ۵۹ ساله به عنوان نامزد طبیعی برای جایگزینی بایدن متحد شده‌اند.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

در شرایطی که صف جمهوری‌خواهان پس از ترور ناکام ترامپ منسجم‌تر شده و رئیس جمهور سابق روز سه‌شنبه بعنوان نامزد رسمی حزب برای انتخابات ۵ نوامبر انتخاب شد، در جبهه دموکرات‌ها وضع متفاوت است.

از زمان مناظره فاجعه‌بار جو بایدن در سی‌ان‌ان در ۲۷ ژوئن، انتقادات از وضعیت جسمی و ذهنی وی بالا گرفته و فشار‌ها برای کناره‌گیری پیرمرد ۸۱ ساله هم تشدید شده است. بایدن، اما لحن چالش‌جویانه به خود گرفته است و به شدت اصرار دارد که نامزد حزب دموکرات باقی خواهد ماند.

اما زمانی که صحبت از کناره‌گیری بایدن مطرح می‌شود، بلافاصله نام کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور و رئیس سنا به میان می‌آید. هریس که در طول چهار سال گذشته عملا در سایه بوده، بار‌ها از رئیس خود دفاع و استدلال کرده است که دستاورد‌های او به عنوان رئیس‌جمهوری نباید تحت‌الشعاع یک مناظره ۹۰ دقیقه‌ای قرار گیرد.

با بلندتر شدن صدا‌های درخواست کناره‌گیری رئیس‌جمهور از نامزدی حزب دموکرات، برخی از دموکرات‌های سرشناس پشت سر هریس ۵۹ ساله به عنوان نامزد طبیعی برای جایگزینی بایدن متحد شده‌اند.

بایدن نیز در سخنرانی اخیر خود گریزی به این موضوع زد و برای اولین بار از رئیس‌جمهور شدن هریس سخن به میان آورد. بایدن در این‌باره گفت: «هریس نه‌تنها یک معاون رئیس‌جمهور فوق‌العاده است، بلکه او می‌تواند رئیس‌جمهور ایالات متحده شود».

تحلیلگران جایگزینی هریس بجای بایدن را به هندوانه در بسته تشبیه کرده‌اند، به این معنا که زن بودن، رنگین پوست بودن، سن پایین و تجربه در کسوت معاون رئیس‌جمهور را بعنوان مزایا و محبوبیت پایین، در سایه بودن، قدرت مانور کم در مقابل ترامپ و فرصت کوتاه تا انتخابات برای تحرک در آرای مردد‌ها را بعنوان معایب این انتخاب مطرح کرده‌اند. اینکه دموکرات‌ها در این تقاطع تردید به چه گزینه‌ای خواهند رسید ظرف روز‌های آینده مشخص می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات