بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۶۳۲۳۰

عطوان: رزمندگان حزب‌الله آماده نبرد بزرگ هستند

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به «ضاحیه» بیروت گفت که رزمندگان حزب الله در آمادگی کامل برای پاسخ به این جنایت هستند.

عطوان در رای الیوم نوشت: پس از گذشت سه روز از تهدیدهای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به بیروت و نابودی زیرساخت‌های آن و ادعای نابودی حزب الله، صهیونیست‌ها حمله ای به «حاره حریک» در ضاحیه بیروت انجام داده و مدعی ترور فرد مسئول حادثه مجدل شمس شدند که تاکنون خبر شهادتش تایید نشده است.

وی افزود: فرار اسرائیلی ها به شکل شنیع و کاملا آشکار مشهود است و گواه آن نیز حالت رعب و وحشتی است که ارتش نتانیاهو در آن به سر می برد و از همه تهدیدات از بیم واکنش انتقام جویانه حزب الله در عمق اراضی اشغالی دست برداشته است.

عطوان ادامه داد: حزب الله دهها فرمانده میدانی دارد و چه کسی گفته که شخص هدف قرار گرفته مسئول حمله موشکی به مجدل شمس است و اصولا چه کسی تایید کرده که حزب الله این حمله را انجام داده است؟ نتانیاهو شکست خورده به دنبال بهانه ای برای عقب نشینی از تهدیدات شدید خود است و آن را در این ترور ساختگی و بزرگنمایی آن یافت.

به نوشته سردبیر رای الیوم، ترور فرمانده میدانی حزب الله البته اگر خبر شهادت «فواد شکر» تایید شود، موضوع جدیدی نیست و اولین بار نبوده و آخرین بار هم نخواهد بود و این جنگ طولانی در جبهه لبنان است. به طورحتم واکنش انتقام جویانه حزب الله در راه است. «هدهد» و موشکهای مختلف از کاتیوشا گرفته تا بالستیک نقطه زن موجود هستند.

این تحلیلگر بیان کرد: نتانیاهو یکی از برجسته ترین دروغگویان دنیاست و چه بسا در تاریخ معاصر باشد که دروغ دست داشتن حزب الله در حمله موشکی به مجدل شمس و بزرگنمایی آن را ایجاد کرد، به این امید که حزب الله را بترساند و او را به سمت جنگ فرسایشی ویرانگر در الجلیل وادار کند، اما این دروغ ها به شکست منجر شد و به صخره محکم و باصلابت حزب الله برخورد کرد و حزب الله بر واکنش به هر حمله اسرائیلی به زیرساختها، شهرها، بنادر و فرودگاههایش اصرار کرد.

عطوان اضافه کرد: هنگامی که نتانیاهو می گوید که تمام شده یعنی به این حمله اکتفا کرده و از تهدید تبدیل بیروت به غزه دیگر و لبنان به عصر حجر دست برداشته و دست به دامان آمریکا و «عاموس هوکشتاین»فرستاده آمریکا به خاورمیانه برای خارج کردن او از باتلاق و یافتن راهکار دیپلماتیک شده اما سید حسن نصرالله حلقه نجات برای او نخواهد انداخت و جنگ را مگر با توقف جنگ غزه و آتش بس دائمی و خروج از غزه متوقف نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: عدم اجرای فوری تهدیدات اسرائیل برای حمله زمینی به لبنان نمایانگر حالت ضعف و درماندگی روانی و نظامی سردمداران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی است و این اولین در تاریخ جنگ در جبهه لبنان است که ارتش اسرائیل در اجرای تهدیدات خود علیه مرزهای لبنان تردید به خود راه می دهد و حمله خود را به تعویق می اندازد و علت اصلی آن هم ترس از واکنش مقاومت اسلامی به رهبری حزب الله است.

این نویسنده و تحلیلگر جهان عرب ادامه داد: اینکه برخی می گویند تعویق این حمله به خاطر حمله گروهی از صهیونیستها به بازداشتگاه «سدیه تیمان» برای آزادی ۹ نظامی صهیونیست تجاوزگر به یکی از اسیران اهل غزه بوده را قبول نداریم بلکه نتانیاهو از شدت واکنش مقاومت لبنان به هر حمله زمینی به لبنان هراس دارد.

وی افزود: نتانیاهو پیام شوکه کننده از حامی آمریکایی و فرستاده او در لبنان یعنی هوکشتاین دریافت کرده، مبنی بر اینکه هرگونه حمله زمینی به لبنان حمله نیروهای رضوان حزب الله به الجلیل، شلیک ۴ هزار موشک سنگین با سرجنگی ۵۰۰ کیلوگرمی و دهها پهپاد انتحاری برای هدف قرار دادن زیرساختهای نظامی و شهری در حیفا، یافا، صفد، نهاریا و تل آویو را به همراه خواهد داشت.

عطوان نوشت: از برخی اظهارنظرهای مسئولان و وزیران دولت پیشبرد امور لبنان مبنی بر کنار آمدن با حمله اسرائیل و عدم واکنش به آن به این دلیل که محدود بوده و فرودگاه بیروت هدف قرار نگرفته است، در شگفت هستیم. حزب الله و دیگر گروههای مقاومت به ویژه در یمن و عراق به حمله ضاحیه واکنش نشان خواهند داد و این حمله عمق اسرائیل را هدف قرار خواهد داد. این گروه ها در اوج آمادگی به سر می برند و واکنش نیروهای مسلح یمن به حمله چند هفته قبل دشمن اسرائیلی به بندر الحدیده هم به قوت خود باقی است و تعویق آن به دلایل لجستیکی و یافتن اهداف دردناک و طولانی کردن میزان رعب و وحشت شهرک نشینان و سران آنها و طولانی کردن مدت انتظار است.

وی اضافه کرد: آنکه از شهدای مجدل شمس انتقام خواهد گرفت، ساکنان جولان سربلند هستند، نه قاتل آنها بنیامین نتانیاهو و موشکهای گنبد آهنینش. رزمندگان مقاومت در لبنان که در اوج آمادگی هستند در انتظار نبرد بزرگ هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات