صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۶۵۹۴۷

واکنش‌ شخصیت‌ها به شهادت‌ دبیرکل‌ حزب‌الله؛ جبهه مقاومت پاسخ سخت و محکم می‌دهد

مقامات لشکری و کشوری و شخصیت‌ها با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای، شهادت مجاهد نستوه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

در پی حملات ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، حزب‌الله لبنان بعدازظهر شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ در بیانیه‌ای شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش را تأیید کرد.

همچنین طی این حملات که ویرانی‌های گسترده‌ای را بر جای گذاشت، ده‌ها لبنانی زخمی شده و به شهادت رسیدند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه خود تأکید کرده است: جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضای او حرکت کرده و به قافله جاویدان شهدا پیوسته است.

در پی این بیانیه و شهادت این مجاهد بزرگ، مقامات لشکری، کشوری، شخصیت‌های سیاسی و احزاب و تشکل‌ها در پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای، شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش: سیدحسن نصرالله نمادی از پایداری، شجاعت و ایستادگی بود و در مبارزه با دشمنان اسلام و بشریت رهبری پیش‌قدم بوده و نقش مهمی در تقویت جبهه‌های مقاومت ایفا کرد. اقدام به ترور مذبوحانه و به شهادت رساندن ایشان نشان‌دهنده قساوت دشمنان آزادی و حقایق انسانی است.

حجت‌الاسلام سید ضیاءالدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع: سردمداران آمریکا و اسرائیل و اربابان نظام سلطه بدانند مبارزه حق‌طلبانه مردم لبنان و فلسطین بر ضد اشغالگران صهیونیست با شهادت این سید عزیز و همراهانش هرگز متوقف نمی‌شود و راه مقاومت و ایستادگی تا پیچیده شدن طومار زندگی ننگین ظالمان و جنایتکاران با قوت و قدرت ادامه می یابد.

حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: تلاش رذیلانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رهبر حزب الله منجر به تقویت عزم و اراده مردم شده و مقاومت را مستحکمتر خواهد نمود. قطعاً این حملات تروریستی که با حمایت استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار انجام می‌شود چهره پلید و منفور آمریکا را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس: با شهادت سید حسن‌ها و حاج قاسم‌ها و رهبران مقاومت، نور فروزان اندیشه متعالی آنان روز به روز تابنده‌تر شده و ضمن بیدار کردن جان‌های خفته، به منزوی شدن هر چه بیشتر تفکر تجاوزگران امریکایی- صهیونیستی منجر خواهد شد.

جهاد دانشگاهی: کشتار گسترده غیرنظامیان و اعضای جبهه مقاومت اسلامی در منطقه ضاحیه لبنان و همچنین جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه که در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۴۱ هزار شهید و ۹۶ هزار مجروح داشته است، بار دیگر ثابت کرد درندگی این جرثومه فساد و تباهی پایانی ندارد و مطمئناً به خواست و مشیت الهی این جنایت ددمنشانه بی‌پاسخ نخواهد ماند.

زهرا ناظم بکائی رئیس ‌دانشگاه الزهرا(س): جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ مهمی وارد کنند. همه‌ نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.

سعید جلیلی: عضو شورای راهبردی روابط خارجی: در سال‌هایی که آمریکا و صهیونیسم برای نظم جدید منطقه رویا می‌بافتند، سید حسن نصر الله همراه با نیروهای مقاومت، رژیم صهیونیستی را از جنوب لبنان اخراج کرد و در جنگ ۳۳ روزه مزه شکست را به مستکبران چشاند و نشان داد نظم جدید را فرزندان مقاومت رقم خواهند زد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی: امروز جبهه مقاومت آکنده از بزرگ مردانی شجاع و دلاور است که جان بر کف و مشتاقانه ادامه مسیر سید مقاومت و سایر شهدا را با صلابت به سوی آرمان‌های مقدس مسلمانان در آزادی قدس شریف و اقتدار امت اسلامی تا پیروزی نهایی پی می‌گیرند.

حزب مردم‌سالاری: رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو بداند هر چند باید عواقب عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را که قطعا سخت و نابودگر خواهد بود در نظر داشته باشد، اما با اقدامات وحشیانه و بی محابای این چنینی نمی‌تواند رویای کشاندن جمهوری اسلامی ایران به جنگ مستقیم را تعبیر سازد، بلکه پاسخی سخت و متناسب را از جبهه مقاومت و مخصوصا حزب الله لبنان دریافت خواهد کرد.

شورای ائتلاف نیروی های انقلاب شهید سید حسن نصرالله پاداش سی و دو سال مجاهدت فی سبیل‌الله را دریافت کرد. ابوالشهید نصرالله در خط مقدم جهاد و مبارزه بود ثمرات مکتبی که این روحانی جلیل‌القدر برپا کرد، ظهور نسلی باورمند به آرمان مقاومت و آزادی قدس شریف است.

 

جامعه اسلامی مهندسین: شهید سید حسن نصرالله مظهر غیرت الله در عصر بی غیرتی بسیاری از سران و دولتمردان کشورهای جهان بود. او ننگ تسلیم زیر یوغ صهیونیسم را با نثار خون خود نپذیرفت و سالها همچون خاری در چشم این رژیم سفاک و اربابانش خواب را بر سران رژیم جعلی حرام کرده بود.

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: بی‌تردید راه پرافتخار سید مقاومت جناب ‌سیدحسن نصرالله ادامه خواهد یافت و آرمان مقدس او در آزادی قدس شریف محقق خواهد شد. ایران اسلامی همچون همیشه در کنار دولت و ملت مقاوم لبنان و مقاومت قهرمان فلسطین بوده و از تمام ظرفیت خود برای حمایت از ایشان بهره خواهد برد.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن: دشمنان امت اسلام و جبهه مقاومت بدانند که خون این شهید عزیز و بزرگوار، جانی تازه به رگ‌های مجاهدان و مبارزان لبنان و فلسطین می‌بخشد و حزب الله تا لحظه پیروزی نهایی علیه رژیم غاصب صهیونیستی زنده و سرفراز باقی می‌ماند.

احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: حمله رژیم صهیونیستی به لبنان که منجر به شهادت رهبر سرافراز حزب‌الله لبنان، سیدحسن نصرالله، سردار عباس نیلفروشان و جمعی دیگر از رزمندگان راه مقاومت شد، نشانه دیگری از اقدامات ضدانسانی این رژیم جنایت‌کار است.

محمدرضا مخبر دزفولی رئیس فرهنگستان علوم: شهید سید حسن نصرالله به عنوان نماد مقاومت و عزّت، الهام‌بخش میلیون‌ها انسان در سراسر جهان بود. او با استقامت و بصیرت، افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را فرو ریخت و ثابت کرد که اراده ملّت‌ها، بر هر قدرتی پیروز می‌شود.

هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال: ضایعه از دست دادن مجاهدین و مبارزان راه اسلام برای همگان بسیار سخت و دردناک است، اما سید شهیدان مقاومت، به برادران و همرزمان شهیدش پیوست و خون سرخ این عزیز همچون سردار سلیمانی، عماد مغنیه، اسماعیل هنیه و دیگر مجاهدین جبهه حق و راستی، تضمین کننده پیروزی محور سرافراز مقاومت خواهد بود.

یوسف حجت سرپرست دانشگاه تربیت مدرس: به شهادت رساندن عالم مجاهد سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ، جنایتی عظیم و نابخشودنی است که هرچند قلب همه آزادگان جهان را به درد آورد اما هرگز نمی تواند خللی در مسیر آرمان های آن مجاهد مبارز و نستوه و راه پرافتخار سید مقاومت ایجاد کند و جبهه‌ عزتمند مقاومت اسلامی  همچنان با سربلندی و اقتدار به مسیر خود تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.
 

عباس علی‌آبادی وزیر نیرو: پایه‌های رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری سست شده و شمارش معکوس برای پایان عمر این غده سرطانی منطقه آغاز شده است، اگرچه شهادت این بزرگ‌مرد تاریخ ضایعه‌ای جبران‌ناپذیری خواهد بود،  اما بدون شک مسیری که این انسان وارسته و الهی پیشروی محور مقاومت گشود.

غلامرضا نوری وزیر جهاد کشاورزی: آرمان قدس زنده است؛ سید حسن نصرالله و دیگر قربانیان راه عزت، شرافت و آزادگی با خون خویش گواهی می‌دهند که آرمان قدس زنده است و جبهه مقاومت، برای بازگشت بیت‌المقدس به آغوش اسلام و پاک‌سازی فلسطین شریف از لوث صهیونیزم پلید، آماده جانفشانی است.

سحر تاج بخش مسلمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور:  سید حسن نصرالله بخش زیادی از عمر با برکت خود را صرف مقابله با تجاوز و نسل کشی رژیم یاغی و بی صفت اشغالگر قدس کرده که سبب احیای عزت اسلامی در لبنان و فلسطین شد.تردیدی نیست که شهادت این رهبر بزرگ و پرچمدار مقاومت به استحکام و اتحاد بیشتر جبهه مقاومت و زوال رژیم اسرائیل منجر می‌شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات