صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۷۴۰
وبگاه آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد این حملات توسط رژیم صهیونیستی انجام شده است
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل

 پایگاه خبری آکسیوس اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه یمن انجام داده‌اند. جنگنده‌هایی عصر دیروز استان الحدیده واقع در غرب یمن را هدف قرار دادند. شبکه خبری المسیره گزارش داد این حمله طی چند نوبت و در مناطق مختلف الحدیده انجام شد. برخی منابع خبری گزارش دادند در این حمله هوایی، یک انبار سوخت هدف قرار گرفته است. وبگاه آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد این حملات توسط رژیم صهیونیستی انجام شده است.

این در حالی است که آمریکا و انگلیس در واکنش به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، عرب و مدیترانه؛ حملاتی را علیه یمن انجام می‌دهند. ارتش یمن از نوامبر ده‌ها حمله موشکی و پهپادی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب انجام داده است. ارتش یمن در حمایت از فلسطینی‌ها در نوار غزه این عملیات را انجام می‌دهد.

در مقابل واشنگتن ائتلاف دریایی بین‌المللی را با ادعای حمایت از کشتیرانی در دریای سرخ و دریای عرب ایجاد کرد اما طبق گزارش رسانه‌ها، این ائتلاف عملا در مقابل حملات موشکی انصارالله یمن شکست خورده است. این تحولات در حالی است که ارتش یمن بامداد جمعه با پهپاد به یک نقطه در تل‌آویو حمله کرد که در پی آن یک صهیونیست هلاک و شماری هم زخمی شدند. از سویی کانال خبری عبری‌زبان شاحال جلیکمن نوشت: جنگنده‌های اسرائیلی تاسیسات نفتی بندر الحدیده را مورد هدف قرار دادند و موجب آتش‌سوزی گسترده در آن شدند. این حملات به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان یمنی منجر شده است.

وزارت بهداشت یمن هم در خبری نوشت: حمله دشمن صهیونیست به مخازن سوخت بندر الحدیده تعدادی شهید و مجروح برجا گذاشت. در این بین یک مقام نظامی آمریکایی حمله هوایی در بندر حدیده در غرب یمن علیه مخازن نفت توسط ارتش اسرائیل را تایید کرد. پایگاه خبری روزنامه یسرائیل هیوم نیز نوشت: احتمالا این تهاجم به طور مشترک از سوی اسرائیل، انگلیس و آمریکا انجام شده است.

همچنین العربیه درباره حمله دیروز نوشت: اسرائیل همزمان ۱۰ هدف را در الحدیده یمن بمباران کرد. حمله روز گذشته اسرائیل به یمن چند پیام واضح دارد که می‌تواند معادلات منطقه را به سود محور مقاومت تغییر دهد.

1- یمن در 8 ماه گذشته نشان داد تسلیحات برجسته‌ای دارد. انصارالله یمن از موشک‌های جدید، پهپاد و تسلیحات مدرن رونمایی کرده است. 
انصارالله یمن بارها بندر ایلات و مناطق جنوبی اراضی اشغالی را مورد اصابت قرار داده است که نشان می‌دهد توان موشکی بالایی دارد.
2- یمن توانست بعد از عملیات توفان الاقصی معادله نظامی منطقه را تغییر دهد و جبهه جدیدی را بگشاید و رژیم صهیونیستی را درگیر خود کند. این معادله نظامی باعث شده است روند جنگ در غزه هم برای اسرائیل بسیار دشوار باشد.
3- یمن در چند ماه گذشته ابتدا شریان حیاتی و اقتصادی اسرائیل را هدف قرار داد. چنان این فشار زیاد بود که آمریکا و انگلیس ائتلافی برای حمله به یمن ترتیب دادند اما نتوانستند جلوی حملات را بگیرند و حتی یمن به کشتی‌های نظامی آمریکا هم حمله کرد.
4- حمله پهپادی مستقیم و پیچیده 2 هزار و 500 کیلومتری یمن علیه اسرائیل و حمله به قلب تل‌آویو معادله را برای اسرائیل تغییر داد. تل‌آویو که از چند ماه قبل به درخواست آمریکا قصد نداشت وارد درگیری رسمی و مستقیم با صنعا شود، بعد از حمله اخیر چاره‌ای جز پاسخ نداشت، هرچند به گفته تحلیلگران این یک حماقت نظامی تمام‌عیار توسط نتانیاهو بوده است. 
5- حمله دیروز اسرائیل به بندر الحدیده در انتها به سود یمن تمام خواهد شد. صنعا قصد داشت اسرائیل را وارد میدان نبرد اصلی با خود کند و اینگونه هم حمایت عربی - اسلامی را داشته باشد، هم مستقیم و بدون گزینه پوششی یعنی آمریکا با تل‌آویو وارد نبرد تمام‌عیار شود. قطعا این حمله می‌تواند یمن را وارد عرصه‌ای کند که گزینه‌های جدیدی برای غافلگیری اسرائیل روی میز قرار دهد.